کد خبر: ۱۵۴۸۸۱
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۴/۳

کاهش آمار آزمایش کرونا در مسابقات فوتبال و بازگشایی استخرهای تهران
در تصمیمات جدید ستاد مقابله با کرونا در ورزش اعلام شد:

کاهش آمار آزمایش کرونا در مسابقات فوتبال و بازگشایی استخرهای تهران

ستاد مقابله با کرونا در ورزش از تصمیمات جدیدی برای فعالیت های ورزشی از جمله مدت زمان انجام آزمایش کرونا در مسابقات فوتبال و فعالیت استخرهای سرپوشیده در مناطق زرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو برگزاری نشست های تخصصی با وزارت بهداشت و ابلاغیه معاونت بهداشت قرار است آزمایش PCR برای بازیکنان فوتبال حین برگزاری مسابقات هر ۱۰ روز یک بار انجام شود و در صورت مثبت بودن در ۲۵ درصد کل تیم (بازیکنان و کادر) تیم مربوطه باید قرنطینه شود.

تصمیم دیگر این ستاد درباره انجام آزمایش PCR هنگام برگزاری مسابقات فوتبال لیگ های دسته ۲ و ۳ است و مسابقات فوتبال ساحلی و فوتسال بدون حضور تماشاگران برگزار شود. در مکان هایی که مجوز تمرین صادر شده برگزاری مسابقات بدون تماشاگر بلامانع خواهد بود.

 استخرهای سرپوشیده با رعایت فاصله مجاز مطابق با دستورالعمل صادره از وزارت بهداشت و با ۵۰ درصد ظرفیت در مناطق زرد شروع به فعالیت خواهند کرد و انجام ماساژ و استفاده از جکوزی و سونای مرطوب ممنوع است .

همچنین میزان کلر آزاد باقیمانده تا حداکثر میزان قابل تحمل یعنی ۳ PPM و PH بین ۷.۲ تا ۷.۶  باشد و بدیهی است قبل از شروع فعالیت باید از مرکز بهداشت شهرستان و دفاتر خدمات سلامت استعلام مربوطه به عمل آید.

ورزش همگانی در فضای باز در گروه های حداکثر ۵۰ نفره با رعایت دستورات بهداشتی و فاصله گذاری دو متری منعی ندارد و آغاز فعالیت مدارس فوتبال باید منطبق بر دستورالعمل های آموزشی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت باشد.

از جامعه ورزشی درخواست می شود رعایت دستورات بهداشتی را به صورت جدی مدنظر داشته و جهت دریافت اطلاعات و اخبار دقیق در این زمینه به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ