کد خبر: ۱۵۴۸۹۳
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۴/۳

صادرکنندگانی که ایفای تعهد ارزی نکنند به سه روش تنبیه می شوند
رئیس کل گمرک:

صادرکنندگانی که ایفای تعهد ارزی نکنند به سه روش تنبیه می شوند

رئیس کل گمرک هشدار داد صادرکنندگانی که اقدام به ایفای تعهد ارزی و بازگشت حاصل از صادرات نکنند به سه روش تنبیه می شوند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی میراشرفی درخصوص اقدامات تنبیهی که قرار است برای رفع تعهد ارزی صادرکنندگان انجام شود به فارس گفت: در گام اول از تسهیلات ویژه گمرکی محروم خواهند شد. همچنین معافیت مالیاتی صادراتی آنها مشروط به رفع تعهد ارزی خواهد ‌ماند و در ادامه، کالای آنها از مسیر سبز گمرکی به مسیر زرد و قرمز هدایت می‌شود.

وی افزود: اطلاعات صادرات به بانک مرکزی ارسال می‌شود و بعد از پالایش، نام شرکت‌هایی که رفع تعهد ارزی نکرده یا رفع تعهد آنها ناقص باشد به گمرک ارائه می شود. بر این اساس تا جایی که قانون اجازه بدهد با آنها رفتار می‌شود.

این معاون ادامه داد: وزارت صنعت نیز برای کارت‌های بازرگانی اشخاصی که رفع تعهد ارزی نکرده‌اند محدودیت اعمال خواهد کرد و اگر به نتیجه نرسد اقدام به ابطال می کند و در صورتی که این روش‌ها جواب ندهد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

میراشرفی گفت: طی روزهای اخیر برخی کالاهای صادراتی در مرزها معطل مانده و این معطلی ازسوی گمرک بود. زیرا به دلیل شیوع کرونا ، برخی مرزها بسته شد و فشار آن روی مرزهایی بود که همچنان باز است. مثلاً در مرز بازرگان گاهی تا هزار دستگاه کامیون ورودی و خروجی کالای تجاری داشتیم اما اکنون مرز رازی نیز برای صادرات کالا به ترکیه باز است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ