کد خبر: ۱۵۶۱۵۱
۱۰:۵ - ۱۳۹۹/۵/۶

هوک برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به خلیج فارس آمد و مدعی شد

هوک برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به خلیج فارس آمد و مدعی شد

نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به منطقه سفر کرد و مدعی هیچ کس موافق خرید و فروش آزادانه تسلیحات متعارف توسط تهران نیست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، برایان هوک که برای رایزنی با کشورهای عرب خلیج فارس درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به منطقه سفر کرده در قطر به خبرنگاران گفت:‌ با رهبران کشورهای خلیج فارس و کشورهای اطراف دنیا صحبت کرده ام. هیچ کس موافق نیست ایران اجازه پیدا کند آزادانه تسلیحات متعارف مانند جت های جنگنده و انواع موشک را خرید و فروش کند.

وی ادامه داد: اگر شورای امنیت ، تحریم تسلیحاتی ایران را تا ۱۸ اکتبر تمدید نکند آنها قادر خواهند بود آزادانه به خرید و فروش تسلیحات بپردازند و مناقشات در جاهایی مانند سوریه و یمن قطعا تشدید خواهد شد.

براساس این گزارش، تحریم تسلیحاتی ایران طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) به پایان می رسد و آمریکا خواستار تمدید این تحریم است ولی چین و روسیه با این خواسته مخالفت کرده اند.

آمریکا پیش تر هشدار داده اگر شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید نکند، طبق توافق هسته ای از ساز و کار ماشه برای مقابله با این موضوع استفاده خواهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ