کد خبر: ۱۵۶۱۵۶
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۵/۶

پیش بینی تحلیلگران نفت از اثر موج دوم کرونا و محدوده ۴۰ دلاری

پیش بینی تحلیلگران نفت از اثر موج دوم کرونا و محدوده ۴۰ دلاری

طبق پیش بینی تحلیلگران نفت با وجود افزایش ابتلا به کرونا و نگرانی از موج دوم ، قیمت نفت همچنان در محدوده ۴۰ دلار در هر بشکه قرار گرفته و تغییر چندانی نخواهد کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از گالف نیوز، علیرغم افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و نگرانی در مورد موج دوم همه گیری، قیمت نفت همچنان در محدوده 40 دلار در هر بشکه قرار دارد و به نظر نمی رسد بازارهای نفت فرصت چندانی برای بالا رفتن از این محدوده داشته باشند.

بر اساس این گزارش، ادوارد بن مدیر ارشد مارکت ایکانامیکس در شرکت خدمات مالی و بانکداری ان بی دی امارات گفت: بازار نفت با ثبت کمترین تغییرات برای سومین هفته پیاپی به تدریج ثبات را به دست می‌آورد. نفت برنت 20 سنت طی هفته گذشته افزایش یافت و به 43.34 دلار در هر بشکه رسیده و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 75 سنت افزایش، 41.34 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

وی افزود: بازارهای نفت باید بررسی کنند در شرایطی که تنظیم عرضه از سوی ائتلاف اوپک پلاس در بازار اثرگذار بوده آیا تقاضا تحت تاثیر موج دوم همه‌گیری کرونا در بسیاری از کشورها قرار می گیرد؟

ریستاد انرژی هم در آخرین پیش بینی از تقاضای نفت اعلام کرد: با فرا رسیدن موج دوم بیماری، رشد تقاضا حداقل تا ماه اکتبر (مهر ) ثابت خواهد ماند. در بهترین شرایط، افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشورهای مصرف‌کننده نفت افزایش فعالیت های اقتصادی در اروپا و سایر مناطق را تحت تاثیر قرار داده و رشد تقاضا را موقتا متوقف می کند.

انتظار می رود تقاضا برای نفت طی ماهها ی نوامبر و دسامبر ( آبان - آذر) به 93 و 94.7 میلیون بشکه در روز افزایش یابد که هنوز فاصله زیادی تا سطح تقاضا قبل از بحران کرونا دارد.

حتی در صورت وخامت موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا، سقوط تقاضا مانند آنچه در آوریل اتفاق افتاد نخواهد بود. چراکه دنیا دیگر آمادگی بیشتری برای اعمال تعطیلی های هوشمندانه تر و هدفمند تر و کنترل این همه گیری دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ