کد خبر: ۱۵۷۲۲۱
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۶/۲

تخلف ۲.۳ میلیون بشکه ای اعضای اوپک پلاس از توافق و جنگ بر سر سهم بازار
رییس مرکز مطالعات انرژی وین مطرح کرد:

تخلف ۲.۳ میلیون بشکه ای اعضای اوپک پلاس از توافق و جنگ بر سر سهم بازار

رییس مرکز مطالعات انرژی وین با اشاره به تخلف ۲.۳ میلیون بشکه ای اعضای اوپک پلاس گفت: تولید کنندگان بر سر سهم بازار در جدال بوده و مطلقا اجازه تعرض به حریم یکدیگر را نمی دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریدون برکشلی با اشاره به جدال نفتی اعضای اوپک پلاس به مهر گفت: تولید کنندگان بر سرسهم بازار در جدال بوده  و مطلقا اجازه تعرض به حریم بازار یکدیگر را نمی دهند.

وی افزود: عراق روزانه با ۸۵۱ هزار بشکه، نیجریه  ۳۱۵، امارات ۵۲ هزار و در میان تولید کنندگان غیر اوپک هم، روسیه با ۲۸۳ هزار ، کنگو ۱۶۹ هزار و قزاقستان با ۱۵۹ هزار بشکه اضافه تولید، بیشترین تخلف را داشتند. به این ترتیب اوپک و غیر اوپک در مجموع ۲.۳ میلیون بشکه در روز مازاد بر سهمیه‌های مورد توافق در اجلاس ماه گذشته تولید کرده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: کلیه اعضای اوپک پلاس موظف هستند تولید مازاد بر سهمیه‌ها را در ماه آینده جبران کنند. اما به نظر نمی‌رسد تصمیم مشخصی برای کاهش چشمگیر سطح تولید داشته باشند چرا که کنترل و نظارت قابل توجهی در اختیار سازمان برای مدیریت عرضه در اختیار نیست.

برکشلی گفت: تا زمانی که سایر تولیدکنندگان ظرفیت مازادی نداشتند، عربستان یکه تازی می‌کرد اما شرایط بازار تغییر کرده به طوری که بازگشت نسبتا قدرتمند عراق، اقتدار ده ها ساله عربستان را به چالش کشیده و البته پیامی هم برای کویت، امارات و دیگر تولید کنندگان منطقه خلیج فارس دارد. نیجریه هم مدعی ابر قدرت نفتی آفریقا بوده و با آنگولا، کنگو، گابن، الجزایر و لیبی رقابت دارد. در آمریکای جنوبی زمانی ونزوئلا یکه تاز بود اما اکنون شرایط تغییر کرده است.از اعضای غیر اوپک، روسیه پیشتاز بوده و رقیبی ندارد. اما همگی در جنگ سهمگین سهم بازار بوده و هریک بازارهای سنتی دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ