کد خبر: ۱۵۷۲۲۳
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۶/۲

نتیجه اطلاعات جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی مشخص شد

نتیجه اطلاعات جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی مشخص شد

رئیس سازمان هواپیمایی با اعلام نتیجه بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت: مکالمات درون کابین تا 19 ثانیه پس از انفجار موشک ضبط شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، تورج دهقانی زنگنه در نشست اعلام نتیجه بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت: مکالمات درون کابین تا 19 ثانیه پس از انفجار موشک ضبط شده است. در کابین پرواز سه نفر حضور داشتند که متوجه شرایط غیرعادی بوده و تا آخرین لحظه مشغول کنترل و هدایت هواپیما بودند.

وی افزود: معلم خلبان درون کابین برخی راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد که نشان می دهد هواپیما دچار مشکل الکتریکی شده و باعث می‌شود گروه پروازی، واحد برق کمکی را روشن کند و معلم خلبان پس از بررسی، فعال بودن هر دو موتور هواپیما را در ثانیه‌های پس از انفجار به خلبانان اعلام می‌کند.

دهقانی زنگنه ادامه داد: هیچ صدا و یا نشانه‌ای از وضعیت کابین مسافران در صداها و اطلاعات ضبط‌ شده وجود ندارد و نحوه صحبت و واکنش گروه پروازی نشان از سلامت جسمانی آنها در این لحظات بوده است. با توجه به اینکه ضبط صدای کابین در 19 ثانیه بعد از انفجار متوقف شده و حداقل 25 ثانیه پس از انفجار اول، موشک دوم به مجاورت هواپیما رسیده، تحلیلی درباره عملکرد و آثار موشک شلیک‌شده دوم از اطلاعات جعبه سیاه به دست نیامد. اقدامات و مشارکت‌های انجام شده در فرآیند بازخوانی اطلاعات، کاملاً حرفه‌ای و بر اساس انطباق با استانداردهای ایکائو بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ