کد خبر: ۱۵۷۲۳۸
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۶/۳

برنامه کوتاه و بلندمدت فولاد هرمزگان با خط ‌تولید جدید و ظرفیت ۲ میلیون تنی
مدیرعامل اعلام کرد:

برنامه کوتاه و بلندمدت فولاد هرمزگان با خط ‌تولید جدید و ظرفیت ۲ میلیون تنی

مدیرعامل فولاد هرمزگان از راه اندازی خط ‌نورد ورق عریض با ظرفیت۹۰۰ هزار تن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طبق سند ۱۴۰۴ ، تولید این مجتمع به ۲ میلیون تن افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرزاد ارزانی با اشاره به اقدامات مجتمع فولاد هرمزگان در افزایش بهره وری به دنیای‌ اقتصاد گفت: در راستای تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ مقرر شده ظرفیت تولید فولاد به ۵۵ میلیون تن برسد. بر این اساس علاوه بر اقدامات انجام ‌شده در فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا و واحد ۸۰۰ هزار تنی فولاد سفیددشت،ظرفیت فولاد هرمزگان نیز از ۵. ۱ به ۲ میلیون تن افزایش می یابد.

وی افزود: همچنین احداث خط ‌نورد ورق عریض و واحد احیا مستقیم به ظرفیت ۹۰۰ هزار تن به منظور افزایش تولید آهن اسفنجی در دستور کارگروه فولاد مبارکه قرارگرفته و پیش‌بینی می‌شود پس از امضای قرارداد در آینده نزدیک در کمترین زمان اجرا شده و به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: با راه اندازی خط‌ نورد عریض در فولاد هرمزگان با ظرفیت تولید سالانه  ۲. ۱ میلیون تن ورق‌های خاص، این شرکت دیگر تنها تولیدکننده صرف تختال نخواهد بود. این افزایش ظرفیت با انجام اصلاحاتی در واحد فولادسازی و ریخته‌گری و برخی زیرساخت‌های شرکت عملیاتی خواهد شد. در این خصوص طرح های متعددی در دست اقدام است و برخی از آنها نیز در آینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد.

ارزانی گفت: احداث این خط علاوه بر کاهش ارزبری، زمینه دستیابی به ارزش ‌افزوده بیشتری را فراهم خواهد کرد و به عبارت بهتر شمش فولاد هرمزگان در بخش دیگری از کارخانه به ورق عریض تبدیل خواهد شد و ورق‌های خروجی در صنایع کشتی‌سازی، نفت و گاز، پتروشیمی و بسیاری صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به نیاز بازارهای داخلی و خارجی،ارزش‌افزوده قابل‌توجهی برای شرکت و گروه فولاد مبارکه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: فولاد مبارکه تولید حدود نیمی از فولاد کشور را بر عهده دارد و طوری برنامه‌ریزی کرده که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای که عمدتا در جنوب اجرا خواهد شد، همچنان سهم ۵۰درصدی تولید را حفظ کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ