کد خبر: ۱۵۷۲۹۱
۱۱:۲ - ۱۳۹۹/۶/۴

دستورالعمل ۱۳سال قبل مجوز کارگزارها لغو شد / توضیح معاون سازمان بورس
با ابلاغیه وزیر اقتصاد :

دستورالعمل ۱۳سال قبل مجوز کارگزارها لغو شد / توضیح معاون سازمان بورس

دستورالعمل ۱۳ سال قبل صدور مجوز تأسیس کارگزارها لغو شد و و به گفته معاون سازمان بورس ، هیات مدیره درحال نهایی کردن دستورالعمل جدیدی است که بزودی نهایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  در پی ابلاغ مصوبه اواخر تیر سال جاری هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار توسط وزیر اقتصاد مبنی بر فراهم شدن شرایط صدور مجوز راه اندازی کارگزاری‌های جدید به سازمان بورس ، مصوبه قبلی و مربوط به سال 86 لغو شد.

طبق این ابلاغیه، سازمان بورس باید تا پایان مرداد ، دستورالعمل جدید راه اندازی کارگزاری‌های بورس را آماده می کرد تا همه متقاضیان دارای شرایط و اهلیت ، امکان تأسیس این کسب و کار را می داشتند. در صورتی که سازمان بورس دستورالعمل جدید تأسیس کارگزاری بورس را تهیه نکند، دستورالعمل قبلی صدور مجوز تأسیس کارگزاری بورس که سازمان بورس و اوراق بهادار آن را در سال 86 ملاک عمل قرار داده، ملغی اثر خواهد شد.

براساس این گزارش، با این اوصاف در حالی دستورالعمل مصوب 31 شهریور 86 هیات مدیره سازمان بورس لغو شده که محمدرضا معتمد معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به بورس پرس گفت : با توجه به تصمیم وزارت اقتصاد و هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار ، دستورالعمل جدیدی در حالی تدوین است.

وی ادامه داد: این دستورالعمل بعد از تکمیل و دریافت نظرات فعالان و کارشناسان ، توسط هیات مدیره سازمان بورس ، تصویب و در همین ماه به وزارت اقتصاد ارسال می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ