کد خبر: ۱۵۷۲۹۷
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۶/۴

دلایل مخالفت رئیس کمیسیون عمران مجلس با راه اندازی بورس مسکن

دلایل مخالفت رئیس کمیسیون عمران مجلس با راه اندازی بورس مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن مخالفت با راه‌اندازی بورس مسکن گفت: سرمایه گذاران به دنبال کسب سود و منفعت مالی بوده و این ساز و کارموجب افزایش قیمت مسکن می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به برنامه وزارت راه برای راه اندازی بورس مسکن به خانه ملت گفت: معایب و تبعات راه اندازی این طرح بیشتر از مزایا و فواید آن است. زیرا سرمایه گذاران به دنبال کسب سود و منفعت مالی بوده و این ساز و کار موجب افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

وی افزود: هدف اصلی از تولید انبوه مسکن، مدیریت تلاطمات بازار و تعدیل قیمت ها در این حوزه بوده و این رویکرد با هدف راه اندازی بورس مسکن در تناقض است. زیرا موجب التهاب بازار می شود. دولت هدف از این اقدام را جذب سرمایه و منابع اعتباری برای اجرای طرح های تولید مسکن اعلام می کند اما باید از طرق دیگر برای تأمین اعتبار طرح های انبوه سازی استفاده کند.

رضایی کوچی ادامه داد: طی چند سال اخیر با تصمیم دولت، برخی مصالح ساختمانی در بورس عرضه شد که منجر به گران شدن این محصولات شده حال به دنبال خارج کردن بخشی از آنها از بازار است تا بتواند در راستای انبوه سازی استفاده کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ