کد خبر: ۱۵۷۳۰۴
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۶/۴

روسیه به

روسیه به " اتحادیه بریکس" پیشنهاد حذف دلار داد

وزیر بازرگانی روسیه با ارائه پیشنهادی به اتحادیه بریکس، خواستار تقویت معامله با ارزهای ملی و حذف دلار با هدف کاهش وابستگی به سیاست های آمریکا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، دنیس مانتوروف طی نشست ویدئویی با سایر همتایان در اتحاد بریکس (گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده ) با ارائه پیشنهادی خواستار تقویت معامله با ارزهای غیر از دلار شد و اعلام کرد: تجارت با ارزهای ملی اصلی‌ترین جنبه همکاری اتحاد 5 ملیتی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بوده و استفاده منطقی و متعادل از این ابزار به ثبات اقتصاد کمک می‌کند و وابستگی به سیاست های آمریکا را کاهش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، تولید ناخالص داخلی این بلوک 21 تریلیون دلار بوده و بیش از 40 درصد از جمعیت جهان را شامل می شود.

بانک توسعه جدید بریکس با سرمایه اولیه 100 میلیارد دلار در 2014 تاسیس و یک سال بعد رسماً برای تجارت بازگشایی شد. هدف از تاسیس این بانک، سازماندهی منابع برای طرح های توسعه زیرساختی در اقتصادهای نوظهور بوده است. مقر این بانک در شانگهای بوده که شعبه ای در ژوهانسبورگ دارد و در صدد افتتاح دفاتر بیشتری در مسکو و سایر شهرهای روسیه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ