کد خبر: ۱۵۷۳۰۷
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۶/۴

اوراق۵۰۰ میلیاردی پتروشیمی جم یک ساعته فروش رفت/ سود ۳۸درصدی دوساله
در بورس کالا :

اوراق۵۰۰ میلیاردی پتروشیمی جم یک ساعته فروش رفت/ سود ۳۸درصدی دوساله

عرضه اوراق سلف ۵۰۰ میلیارد تومانی پتروشیمی جم امروز در بورس کالا انجام و با استقبال سرمایه گذاران تنها در یک ساعت به فروش رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در معاملات امروز بورس کالا ، بیش از سه میلیون و ۶۱۷ هزار قرارداد اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن سنگین تزریقی پتروشیمی جم با نماد "عپلی جم" و قیمت پایه بیش از ۱۳۸ هزار تومانی عرضه شد و با استقبال سرمایه گذاران ، همه این اوراق در عرض یک ساعت معامله شد.

براساس این گزارش، هر قرارداد این اوراق معادل ۱۰ کیلو محصول بوده و معاملات ثانویه نیز از فردا آغاز و تا ۴ شهریور۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه ۲ درصد و حداقل سفارش انباشته.

بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش به قیمت ۱۳۷ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کنند این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی دو ساله حداقل ۳۷ درصدی خواهد داشت. اما درصورتی که پتروشیمی جم نسبت به اعمال اختیار خرید به قیمت ۱۳۸ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کند، بازدهی دوساله اوراق سلف در سررسید حداکثر ۳۸ درصد خواهد بود.

زمان سررسید اوراق دو سال پس از عرضه اولیه بوده و دوره تحویل حداکثر یک ماه پس از تاریخ سررسید اوراق و حداقل اوراق جهت تسویه فیزیکی ۲۰۰۰ قرارداد معادل ۲۰ تن محصول است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ