کد خبر: ۱۵۸۸۲
۰:۰ - ۱۳۹۴/۷/۱۹

شاخص های بورس ایران در
معاون تحقیق و توسعه بورس به بورس پرس خبر داد:

شاخص های بورس ایران در"یورو مانی" / بلومبرگ و رویترز هم خواهان شدند

معاون تحقیق و توسعه بورس از حضور مدیرعامل شرکت شاخص های یورومانی برای انتشار شاخص بین المللی بورس تهران و معرفی ابزارهای جدید و همچنین از درخواست بلومبرگ و رویترز خبر داد.

عباس کریمی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت شاخص های یورومانی ( از شرکت های زیرمجموعه موسسه یورومالی بزرگترین ارایه دهنده خدمات مالی و بانکی) در تهران اظهار داشت: در پی تمایل این مجموعه به محاسبه و انتشار شاخص بورس تهران در عرصه بین المللی، مذاکراتی درحال انجام است تا نحوه و فرایند این پیشنهاد مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، اطلاعات مربوط به شاخص های بورس تهران به شرکت شاخص های یورومانی داده می شود تا این شرکت اقدام به انتشار آن کند. این اتفاق می تواند ضمن افزایش اعتبار بازار سرمایه ایران ، به آشنایی سرمایه گذاران خارجی و اطلاع رسانی گسترده از بازار سرمایه کشور بینجامد .

این مقام مسئول با بیان اینکه علاوه بر این ، بلومبرگ و رویترز نیز چنین درخواستی را مطرح کرده اند ، ادامه داد: در کنار محاسبه و انتشار شاخص های بورس تهران در یورومالی، پیشنهاداتی هم برای معرفی ابزارهای مالی جدید مطرح است که در مذاکراه با دیگر مسئولان بازار سرمایه ایران بررسی خواهد شد.

کریمی در پاسخ به این سئوال که با توجه به ادغام دو شاخص قیمت و بازده نقدی در خرداد 88 و اعلام انتقاداتی از سوی کارشناسان، آیا شاخص های بورس تهران مورد قبول مراجع بین المللی هست یا خیر؟ به بورس پرس توضیح داد: شیوه های محاسبه همه شاخص های بورس تهران براساس استانداردهای جهانی و قابل قبول همگانی است . بنابراین باید دید مدیران شرکت شاخص های یورومانی از بین شاخص های کل، قیمت ، سهام شناور آزاد، 50 و 30 شرکت برتر و... کدام شاخص ها را مدنظر دارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ممکن است بعد از دریافت اطلاعات با نظرات هر دو طرف ، شاخص های جدیدی برای بورس تهران در عرصه بین المللی تعریف شود.

معاون تحقیق و توسعه بورس در مورد آغاز اصلاح و تکمیل قانون بازار اوراق بهادار بعد از 10 سال (boursepress.ir/15861) که توسط گروه مشاورین حقوقی سازمان بورس در جریان است ، توضیح داد: در این رابطه نظرات و پیشنهاداتی مطرح است که توسط واحد حقوقی شرکت بورس ارایه خواهد شد.

کریمی افزود: درحالی قوانین بورس ها در کشورهای دیگر بین 5 تا 10 سال اصلاح و کامل می شود که انتظار می رود با نهایی شدن اصلاحات قانون تجارت، زمینه مترقی شدن قانون بازار اوراق بهادار ایران فراهم شود. در این میان می توان امیدوار بود که در صورت همکاری همه نهادهای مرتبط، تا پایان سال جاری قانون بازار بروز و کامل شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» هادی | ساعت ۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۷/۱۹
0
0
پاسخ
باسلام. درکشورهای جهان به جای اینکه طلاوارزموردتوجه قراربگیرددرتمام خیابان ها آن کشورها اقدام به بازکردن دفترخریدوفروش سهام 24ساعته دارندولی درایران برعکس است مردم به سمت بازارهای غیرتولیدی وبی ارزش برای جامعه ما جا انداختن ماخودم تولیدواشتغالمون تحریم کردیم بااین کاربایددفتر کارگزاری خریدوفروش سهام درهمه نقاط کشورباشه 24ساعته باشه تاسرمایه مردم به سمت تولیدبرودنه باعث گرانی ارزبشه.هادی وارسته
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ