کد خبر: ۱۶۱۷۷۴
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۴

معرفی شش عضو کابینه دولت آینده آمریکا با حضور جان کری و چند حامی برجام
بایدن با صدور بیانیه ایی اعلام کرد:

معرفی شش عضو کابینه دولت آینده آمریکا با حضور جان کری و چند حامی برجام

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در تصمیمی تازه و مهم ، شش عضو کابینه دولت آینده را معرفی کرد تا نشان دهد آماده بازگشت به برجام است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، جو بایدن در تصمیمی تازه و مهم ، اقدام به معرفی شش عضو کابینه دولت آینده کرد که در میان آنها چند مقام‌ ارشد وزارت خارجه دوره اوباما و از حامیان برجام از جمله جان کری وجود دارد تا نشانه ایی باشد از برنامه جدی آمریکا به برجام .

بایدن با صدور بیانیه ایی اعلام کرد: به گروهی نیاز دارم که از همان روز اول کمک کنند تا دوباره جایگاه آمریکا در صحنه جهانی را تثبیت کنم و بتوانند جهان را برای مقابله با بزرگترین چالش‌های روبرو متحد کنند. گروهی که بتواند افزایش امنیت، بهروزی و پاسداشت ارزش‌ها  را فراهم کند.

براساس این گزارش به این ترتیب آنتونی بلینکن ( از حامیان برجام ) و جک سالیوان ( از ملاقات کنندگان با دولتمردان ایرانی) که در وزارت خارجه دوره اوباما حضور داشتند به عنوان وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی خواهند بود. جان کری هم دستیار ویژه بایدن در امور تغییرات اقلیم و عضو شورای امنیت ملی خواهد شد.

همچنین الخاندرو مایورکاس معاون اسبق دبیر امنیت داخلی به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا ( به عنوان اولین لاتین تبار و مهاجر و  مخالف سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ) ، لیندا توماس گرینفیلد سفیر پیشین آمریکا نماینده سازمان ملل و آوریل هاینس معاون اسبق سیا ، مدیر اطلاعات ملی (به عنوان اولین زن عهده دار این سمت ) معرفی شده اند.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ