کد خبر: ۱۶۱۷۹۱
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۹/۴

ثبت سفارش خرید سه واکسن/ عرضه واکسن ایرانی تا تابستان سال آینده
رئیس دفتر فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد:

ثبت سفارش خرید سه واکسن/ عرضه واکسن ایرانی تا تابستان سال آینده

رئیس دفتر فناوری وزارت بهداشت از ثبت سفارش خرید سه واکسن خارجی و مدیر تحقیقات ویروس‌ شناسی انستیتو پاستور از عرضه واکسن ایرانی تا تابستان سال آینده خبر دادند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، حسین وطن پور در وبینار "ایرانیان و واکسن کرونا" از اقدامات برای تامین واکسن خارجی درکنار تلاش برای تولید واکسن داخلی خبر داد و گفت: اعلام نیاز و تامین مالی خرید واکسن خارجی انجام شده و سفارش خرید توسط ایران در کوواکس ثبت شده است.

وی افزود: قصد داریم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و با توجه به فناوری‌های مختلف تولید، تنها یک مدل واکسن نخریم.لذا برای سه مدل مختلف واکسن درخواست داده ایم و با رسیدن این محصولات، مقایسه خوبی بین محصول خارجی و داخلی خواهیم داشت. اگر به موقع به تولید نرسیم، می‌توانیم مطمئن باشیم، بخش پرخطر جامعه نیز همزمان با مردم سایر نقاط دنیا این واکسن را تزریق می کنند.

بر اساس این گزارش، کیهان آزادمنش مدیر تحقیقات ویروس‌شناسی انستیتو پاستور نیز در این وبینار اعلام کرد: ایران با تکیه بر دانش و تجربه طولانی در ساخت واکسن در زمینه تولید واکسن کرونا به دستاوردهای خوبی رسیده و به احتمال قوی، واکسن ایرانی کرونا تا تابستان سال آینده وارد بازار می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ