کد خبر: ۱۶۱۷۹۶
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۹/۴

مخالفت مطهری با ریاست‌جمهوری یک نظامی و نظر وزیر دولت احمدی نژاد

مخالفت مطهری با ریاست‌جمهوری یک نظامی و نظر وزیر دولت احمدی نژاد

نماینده پیشین مجلس اعلام کرد: ریاست‌جمهوری یک نظامی به صلاح مملکت نیست. وزیر دولت احمدی نژاد هم گفت: باید به عقل کسی که هوس نامزدی ریاست جمهوری دارد ، شک کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازخبرآنلاین، علی مطهری درباره ریاست‌جمهوری یک نظامی گفت: چنین گزینه ای به معنی قحط‌‌‌ الرجال است و اینکه چون نیروی غیرنظامی در حد این منصب نداشتیم و مجبور شدیم از میان نظامی‌ها رئیس‌جمهور انتخاب کنیم به صلاح مملکت نیست!

وی افزود: اگر یک نظامی بخواهدنامزد ریاست‌جمهوری شود، باید پیش از آن از سپاه یا ارتش خارج شود و عضو رسمی نیروهای مسلح نباشد.در غیر این صورت، وجهه خوبی ندارد و حکومت‌های گذشته ترکیه و پاکستان را تداعی می‌کند که با زحمت توانستند از سلطه نظامی‌ها خارج شوند.لذا حضور نظامیان در عرصه سیاست خصوصا در منصب ریاست‌جمهوری به صلاح نیست.

بر اساس این گزارش، علی جنتی وزیر اسبق ارشاد نیز درباره انتخابات سال آینده در توییتر اعلام کرد: فکر می‌کنم با توجه به مشکلات فراوان کنونی اعم از تحریم‌های شکننده، تنگناهای اقتصادی، نارضایتی عمومی ناشی از مشکلات معیشتی، محدودیت اختیارات رئیس‌جمهور در اتخاذ تصمیم در سیاست خارجی و داخلی، هرکس هوس نامزدی ریاست جمهوری را داشته باشد، باید به عقل وی شک کرد!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ