کد خبر: ۱۶۲۱۰۰
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۹/۱۱

اذعان با قدرت روحانی در رفع آثار تحریم ها و پیش‌بینی‌ مثبت از آینده اقتصاد

اذعان با قدرت روحانی در رفع آثار تحریم ها و پیش‌بینی‌ مثبت از آینده اقتصاد

رئیس جمهور گفت: دشمن به هدف اصلی تحریم‌ و جنگ اقتصادی یعنی فروپاشی نظام دست نیافت و با قدرت می‌توان اذعان کرد آثار تحریم‌ها خنثی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: از جمله اهداف مهم دشمن در جنگ اقتصادی بر هم زدن آرامش جامعه و امنیت خاطر مردم بوده اما دولت با همه سختی‌ها، تمام تلاش را به کار گرفته تا مانع نا امنی روانی و جلوگیری از بی‌ثباتی فضای اقتصادی شود.

وی افزود: آنها که در طول دو و نیم سال اجرای سیاست ضد ایرانی فشار حداکثری نتوانستند به هدف متوقف کردن اقتصاد ایران برسند امروز از آرامش و روند بهبود در اقتصاد ایران عصبانی‌اند و می‌خواهند در این چند هفته امواج منفی به اقتصاد بفرستند. مردم اطمینان دارند که مقاومت اقتصادی نتیجه داده و تحریم‌کنندگان ناچارند از راه برگردند به همین جهت پیش‌بینی‌ها نسبت به آینده مثبت شده و رفتارهای اقتصادی در بازارهای مختلف همین را نشان می‌دهد.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر چه این سختی‌ها و مشقات در دوره کرونا مسیر را برای دولت ناهموارتر می‌کرد اما نسبتا توانسته این موضوع را نیز خنثی کند و از این نظر همه باید مراقب اقدامات و اظهارات باشند که آرامش فضای اقتصادی و امنیت خاطر مردم مورد خدشه قرار نگیرد. لایحه بودجه سال 1400، راه را برای تحرک به مسیر پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها باز می‌کند.

روحانی گفت: حفظ و تقویت روند توسعه و همزمان حمایت از قشرهای ضعیف مبنای اصلی تدوین بودجه در سال آینده بوده و با تلاش‌ها و ریل‌گذاری‌ها می‌توانیم افق پیش روی اقتصاد و معیشت مردم را روشن‌تر و رو به بهبود ترسیم کنیم. امیدواریم با برطرف شدن برخی تنگناها، مسیر توسعه در سال آینده آهنگ پرشتاب‌تری بگیرد. دولت با محاسبات دقیق و با توجه به تجارب بدست آمده در فرایند مقابله با تحریم‌های سخت اقتصادی تحمیل شده، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده  که این امر دستاورد بزرگی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ