کد خبر: ۱۶۲۱۹۹
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۹/۱۴

گزارش زنگنه از توافق اوپک در کاهش تولید ۷.۲ میلیون بشکه ای ماه آینده

گزارش زنگنه از توافق اوپک در کاهش تولید ۷.۲ میلیون بشکه ای ماه آینده

وزیر نفت ایران از توافق کاهش تولید ۷.۲ میلیون بشکه ای ماه آینده در دوازدهمین نشست وزاری اوپک‌پلاس خبر داد و گفت: این نصمیم اثر محسوسی بر بازار نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیژن زنگنه پس از برگزاری دوازدهمین نشست وزیران اوپک‌پلاس گفت: کاهش تولیدی که تا پایان سال جاری میلادی داریم ۷.۷ میلیون بشکه است که این مقدار کاهش تولید برای ماه ژانویه(دی) به ۷.۲ میلیون بشکه تغییر یافت و مقدار کاهش تولید در ماه‌های پس از ژانویه نیز در نشست‌های بعدی وزارتی اوپک‌پلاس مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر طی ماه‌های آینده نیز برای تغییر سطح کاهش تولید تصمیمی گرفته شود،بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نخواهد بود.هر تصمیمی در این زمینه تابع عرضه و تقاضای بازار بوده و به نظر می‌رسد، تصمیمی که با جلب نظر اعضا گرفته شده عاقلانه است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به عدم قطعیت‌ها، نشست‌های ماهانه می‌تواند به حفظ ثبات در بازار و تحقق هدف اوپک و غیر اوپک برای رسیدن به قیمتی منصفانه در بازار کمک کند.

زنگنه درباره تأثیرگذاری این تصمیم بر قیمت بازار نیز گفت: بعید می‌دانم،اثر محسوسی بر بازار داشته باشد.چراکه زیرا روزانه ۵۰۰ هزار بشکه رقم زیادی نیست. ضمن اینکه تصمیم کنونی برای یک ماه گرفته شده و برای ماه‌های بعدی در نشست‌های آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ