کد خبر: ۱۶۹۵۷۶
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۴/۷

پیش بینی رشد اقتصاد ایران در صورت احیای برجام
تحلیل موسسه بین المللی دارایی از :

پیش بینی رشد اقتصاد ایران در صورت احیای برجام

طبق پیش بینی موسسه بین المللی دارایی در صورت احیای برجام ، رشد اقتصادی ایران در سال جاری و دو سال آینده به ۳.۵ ، ۴.۱ و ۳.۸ درصد می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، موسسه بین المللی دارایی (IIF) اعلام کرد: احیای برجام دستاورد چندانی برای اقتصاد ایران نخواهد داشت. چرا که بسیاری از تحریم ها را حفظ می کند و همچنان مانع سرمایه گذاری قابل توجه شرکت های غربی می شود.

بر اساس این گزارش، طبق پیش بینی این موسسه، پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، مذاکرات هسته ای را از بین نخواهد برد اما آمریکا ممکن است در گسترش دامنه این توافق با مشکل روبرو شود.پ

بایدن در تلاش است برجام را احیا کند و سپس آن را به موضوعات دیگر بسط دهد تا محدودیت های بیشتری در برنامه های هسته ای ،موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران ایجاد کند اما تهران مذاکره درباره توافق گسترده تر را رد کرده است.

تحت تاثیر تحریم ها و همه گیری کرونا، اقتصاد ایران با نرخ بیکاری و تورم بالا دست و پنجه نرم می کند.

در صورت وجود توافق هسته ای جدید جامع که فراتر از بازگشت به شرایط سال 2015 باشد، ایران شاهد رشد تولید ناخالص داخلی 4.3 ، 5.9 و 5.8 درصد در سال جاری ، 2022 و 2023 خواهد بود اما اگر تنها توافق قبلی محقق شود،رشد اقتصادی در سال جاری و دو سال آینده به 3.5 ، 4.1 و 3.8 درصد می رسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ