کد خبر: ۱۷۵۷۵۱
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۷/۱۱

از تراکنش بانکی، حقوق، دریافت وام و تبدیل دارایی مالیات اخذ نمی شود
رئیس سازمان مالیاتی:

از تراکنش بانکی، حقوق، دریافت وام و تبدیل دارایی مالیات اخذ نمی شود

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه از تراکنش بانکی مالیات اخذ نمی شود ، گفت: مواردی مانند حقوق، دریافت وام و تبدیل دارایی، مشمول مالیات نیستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امید علی پارسا با اشاره به اینکه با جلوگیری از فرار‌های مالیاتی ، درآمد تعیین شده در بودجه سال جاری در این خصوص محقق شده به خانه ملت گفت: یکی از راه‌های تشخیص فرار مالیاتی بررسی تراکنش‌های بانکی افرادی است که دارای گردش مالی بیش از 5 میلیارد تومان هستند.

وی افزود: بانک مرکزی تمام اطلاعات مربوط به این اشخاص را در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌دهد. البته مواردی مانند حقوق، دریافت وام، تبدیل دارایی از شکلی به شکل دیگر و مواردی که جنس درآمدی ندارند ، لحاظ نمی شوند اما نسبت به موارد دیگر از مودیان سوال می‌شود که آیا فعالیتی بوده که مالیات آن پرداخت نشده باشد؟

این مقام مسئول ادامه داد: مالیات بر تراکنش بانکی وجود ندارد. بر این اساس سازمان با بررسی تراکنش‌های بانکی اشخاص از فعالیت‌هایی که مالیات آنها پرداخت نشده، مالیات را مطالبه کرده و این کار با قوت در دست اقدام است. طی 5 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال‌ های گذشته حدود 62 درصد رشد درآمد مالیاتی محقق شد که این درصد بدون فشار به مودیان و بیشتر از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی بدست آمده است.

پارسا گفت: اطلاعات مربوط به اشخاصی که فرار مالیاتی دارند از طریق سازمان مالیاتی شناسایی و یا اطلاعات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی توسط دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به سازمان ارسال و براساس آن اقدام می‌ شود. فرار مالیاتی انواع مختلفی دارد و بدون هیاهو و جار و جنجال موارد مالیاتی را عالمانه بررسی و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام می‌ شود که  سیاست قطعی و محکم سازمان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ