کد خبر: ۱۹۰۲۶۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۲۹

انتقادات فعالان بازار از روش عرضه اولیه جدید با مثالی از

انتقادات فعالان بازار از روش عرضه اولیه جدید با مثالی از "کایزد"

عرضه اولیه سهام فرانسوز یزد برخلاف نظر فعالان بازار به سرمایه گذاران واجد شرایط اختصاص یافت اما پس از ورود یک بار هم به بیشترین قیمت ۱۸۰۰ تومانی معامله نرسید!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی نظرات سهامداران و فعالان بازار مخالف تقریبا" 100 درصدی با اختصاص عرضه های اولیه سهام شرکت ها به سرمایه گذاران واجد شرایط شامل صندوق‌های سرمایه‎‌گذاری مشترک و ETFها است که در سال جاری به جز دو عرضه اولیه انتقال داده های آسیاتک و سیمان آبیک که در بورس انجام شده از عرضه سهام 6 شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان، فروسیلیسیم خمین، داروسازی دانا ، آهن و فولاد غدیر ایرانیان فرانسوز یزد و تپسی ، فقط داروسازی دانا به عموم واگذار شد و مابقی عرضه ها به صندوق ها اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش در این میان شرکت 34.3 میلیارد تومانی فرانسوز یزد که 11 خرداد فرآیند عرضه اولیه 10 درصد سهام به صندوق های سرمایه گذاری را با قیمت مبنای 570 تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس و بدون سقف قیمتی طی کرد با بیشترین و کمترین قیمت 1800 و 1252 تومانی هر سهم معامله شد.

این عرضه شامل 34 میلیون و 300 هزار سهم "کایزد" و سهمیه 3 میلیون و 430 هزار سهمی سرمایه‌گذاران واجد شرایط بود که متوسط موزون قیمت معاملات 14695 ریال اعلام و با وجود 141 صندوق متقاضی، 19 صندوق قادر به خرید این سهم شدند.

اما این سهم که به اصطلاح به دست افراد حرفه ای بازار سپرده و روز عرضه هر سهم آن تا 1800 تومان هم رقابت شده، بعد ورود به بازار سهام یک بار هم به این قیمت نرسیده و در معاملات دیروز به قیمت 1636 تومان رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ