کد خبر: ۲۱۲۲۰۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۲۰

تضعیف اعتماد سرمایه‌گذاران سراسر جهان در سال بسیار غم‌انگیز
سازمان ملل متحد اعلام کرد:

تضعیف اعتماد سرمایه‌گذاران سراسر جهان در سال بسیار غم‌انگیز

سازمان کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد اعلام کرد: فضای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در سال گذشته میلادی بسیار غم‌انگیز بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، اعلام کرد: فضای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در سال گذشته میلادی بسیار غم‌انگیز بود. چرا که شوک‌های اقتصادی، اعتماد سرمایه‌گذاران را در سراسر جهان تضعیف کرد.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی پس از بازگشت قوی در سال 2021 با 12 درصد کاهش در سال 2022 به 1.3 تریلیون دلار رسید. کاهش سرمایه‌گذاری جهانی ناشی از همزمانی چندین بحران از جمله جنگ اوکراین، قیمت‌های بالای مواد غذایی و انرژی و افزایش بدهی دولت‌ها است.

چالش‌های اقتصادی جهان تأثیر بسیار منفی بر تأمین مالی پروژه‌های بین‌المللی و ادغام شرکت‌ها و تملک‌های برون مرزی داشته و رکود سرمایه‌گذاری بیشتر در اقتصادهای توسعه‌یافته احساس می‌شود. جایی که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به دلیل محدودیت‌های مالی بیشتر، نرخ‌های بهره بالاتر و عدم اطمینان در بازار سرمایه با 37 درصد کاهش به 378 میلیارد دلار رسید.

شرکت های چند ملیتی در اقتصادهای توسعه یافته در درجه اول مسئول کاهش جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی بودند. زیرا صنایع مختلف در سراسر جهان با اختلالات عرضه مواجه شدند.

ربکا گرینسپن دبیر کل آنکتاد گفت: افزایش تورم، ترس از رکود و تلاطم در بازارهای مالی بسیاری از برنامه‌های سرمایه گذاری را در ابتدای سال جاری میلادی به حالت تعلیق درآورد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام       


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ