کد خبر: ۲۱۲۳۲۶
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۴/۲۴

پیش‌بینی افزایش قیمت نفت آینده در پی صعود ۲ درصدی

پیش‌بینی افزایش قیمت نفت آینده در پی صعود ۲ درصدی

با وجود کاهش قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی ، ۲ درصد افزایش ثبت شد و احتمالا در هفته آینده نیز تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز با تقویت ارزش دلار در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی هر بشکه نفت برنت و نفت خام آمریکا با ۱.۴ دلار کاهش، ۷۹.۸ و ۷۵.۴ دلار فروخته شد.

بر اساس این گزارش، ارزش شاخص دلار پس از اینکه به کمترین رقم 15 سال گذشته کاهش یافته بود، دوباره افزایش یافت. با افزایش ارزش دلار، قیمت نفت برای مالکان ارزهای دیگر گران‌تر تمام می شود.

قیمت نفت هفته گذشته به علت اختلال عرضه نفت در لیبی و نیجریه حدود 2 درصد افزایش یافت. چندین میدان نفتی در لیبی پنجشنبه به دلیل اعتراض‌های داخلی تعطیل شدند. همچنین شرکت شل، بارگیری نفت نیجریه را به دلیل نشت احتمالی در یکی از پایانه‌ها متوقف کرد. برآوردها نشان می‌دهد احتمالا تولید 370 هزار بشکه نفت لیبی در روز و 225 هزار بشکه نفت نیجریه متوقف شده باشد.

از طرفی صادرات نفت روسیه نیز به میزان چشمگیری کاهش یافت و در صورت ادامه روند با توجه به برنامه کاهش 500 هزار بشکه‌ای صادرات این کشور قیمت نفت هفته آینده افزایش می‌یابد.

راب هاورث تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری در بانک مدیریت سرمایه آمریکا گفت: کاهش تورم، برنامه‌های پر کردن مجدد ذخایر راهبردی آمریکا، کاهش عرضه و اختلال در بازار، سبب می شود تا هفته آینده باز هم از قیمت‌ها حمایت شود.

جان کیلداف تحلیلگر بازار نفت نیز گفت: به نظر می‌رسد این کاهش به علت برداشت سود از افزایش قیمت نفت بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ