کد خبر: ۲۱۲۴۸۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۲۹

درآمد ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات با سهم ۶ درصدی مالیات بر ثروت
طی سه ماه اول محقق شد:

درآمد ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات با سهم ۶ درصدی مالیات بر ثروت

رقم درآمد دولت طی سه ماه اول سال جاری به بیش از ۱۳۷.۱ هزار میلیارد تومان رسید که ۵۹ درصد مربوط به مالیات مستقیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بررسی آمار درآمدهای مالیاتی سال جاری نشان می‌دهد دولت طی فصل بهار ۱۳۷.۱ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب کرده و از این میزان ۸۰.۶ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم با سهم ۵۹ درصدی و ۵۶.۵ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات بر کالاها و خدمات با سهم ۴۱ درصدی می‌شود.

جزئیات مالیات اشخاص حقوقی

بر اساس این گزارش در بخش مالیات بر اشخاص حقوقی ۴۵.۶ هزار میلیارد تومان درآمد اخذ شده که از این میزان ۴۱.۶ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی می‌شود.

همچنین مالیات علی الحساب اشخاص حقوقی دولتی وصولی ماهانه یک دوازدهم رقم به میزان ۳.۱ هزار میلیارد تومان است.

۱۳۷ هزار میلیارد تومان مالیات اخذ شد/ سهم ۶ درصدی مالیات بر ثروت

بررسی وضعیت مالیات بر ثروت نیز نشان می‌دهد که مجموع درآمدهای مالیاتی حاصل از آن کمتر از ۱۰ درصد درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم و ۶ درصد کل درآمدهای مالیاتی است. ۷.۷ هزار میلیارد تومان نیز درآمد حاصل از مالیات بر ثروت بوده که ۳.۸ هزار میلیارد تومان از آن مربوط به مالیات بر نقل و انتقال سهام می‌شود.

۱۳۷ هزار میلیارد تومان مالیات اخذ شد/ سهم ۶ درصدی مالیات بر ثروت

درآمد مالیاتی حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی گران‌قیمت با احتساب عرصه و عیان ۵.۸ میلیارد هزار تومان و مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت ۴۹۳.۴۴ میلیارد میلیون تومان بود. درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه نیز ۱.۴ میلیارد برآورد شد.

جزئیات مالیات بر درآمدها

در بخش مالیات بر درآمدها نیز، ۶.۸ هزار میلیارد تومان از مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی درآمد اخذ شده و همچنین مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی ۱۰.۲ هزار میلیارد تومان بود. در مجموع، درآمد حاصل از مالیات بر حقوق برابر با ۱۶.۳ هزار میلیارد تومان است که حدود ۱۲ درصد از کل درآمدهای مالیاتی را شامل می‌شود.

۱۳۷ هزار میلیارد تومان مالیات اخذ شد/ سهم ۶ درصدی مالیات بر ثروت

مالیات مشاغل ۹.۵ هزار میلیارد تومان و مالیات مستغلات ۱.۲ هزار میلیارد تومان ثبت شده و به این ترتیب در مجموع ۲۷.۱ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از مالیات بر درآمدها بود.

در بخش درآمدهای حاصل از مالیات بر کالاها و خدمات، درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده ۳۹.۹ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۷۱ درصد درآمدهای مالیاتی بر کالاها و خدمات را شامل می‌شود.

همچنین درآمد حاصل از مالیات بر نقل و انتقالات اتومبیل برابر با ۲.۸ هزار میلیارد تومان، درآمد حاصل از مالیات بر فروش سیگار بر اساس لازم‌الاجرا نبودن قانون ممنوعیت ورود برخی از کالاهای غیر ضرور و مجاز بودن تأمین کسری سیگار از طریق واردات ۱.۱ هزار میلیارد تومان و درآمد حاصل از مالیات بر سیگار ۶.۱ میلیارد هزار تومان بود.

مالیات بر شماره‌گذاری خودرو نیز ۲.۸ هزار میلیارد تومان بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ