کد خبر: ۲۱۲۸۰۶
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۵/۹

تعیین سقف پاداش مدیران شرکت های دولتی به کارگروه ارزیابی سپرده شد
با ابلاغ شیوه‌ نامه سنجش بهره‌وری:

تعیین سقف پاداش مدیران شرکت های دولتی به کارگروه ارزیابی سپرده شد

با ابلاغ شیوه‌ نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی و تابعه، سقف پاداش مدیران عامل و اعضای هیات مدیره در کارگروه ارزیابی بهره‌وری تعیین می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان ملی بهره‌وری مبتنی بر تکالیف مندرج در قانون بودجه سال 1402 و با استناد به آیین‌نامه انتظام‌ بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌‌مندسازی درآمد‌ها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع بند ب تبصره 2 قانون بودجه و دستورالعمل ساماندهی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و هیئت عامل شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های تابع و وابسته به آن‌ها و شرکت‌های تحت مدیریت دولت موضوع جزء 3 بند ط تبصره 2 قانون بودجه، شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت را تدوین و ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش این شیوه‌نامه به‌منظور سنجش و ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های تابع و وابسته به آن‌ها و شرکت‌های تحت مدیریت دولت در قالب یک نظام یکپارچه و استاندارد، تدوین شده و در نهایت به نیاز دولت برای شفاف‌سازی و پاسخگویی عملکرد بهره‌وری شرکت‌ها، پاسخ‌ می‌دهد.

بر این اساس، سقف پاداش مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و هیات عامل شرکت‌های دولتی و تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت در کارگروه ارزیابی بهره‌وری و طبق شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت، تعیین می‌شود. در این شیوه‌نامه نحوه ارزیابی کارایی و اثربخشی شرکت‌های مشمول و تحت مدیریت دولت به تفکیک شرکت‌های دولتی و تحت مدیریت دولت تبیین شده است.

تدوین این شیوه‌نامه در ماده 43 آیین‌نامه انتظام‌بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌‌مندسازی درآمد‌ها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی و تبصره 2 ماده 9 دستور العمل ساماندهی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و هیات عامل شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های تابع و وابسته به آن‌ها و شرکت‌های تحت مدیریت دولت به سازمان ملی بهره‌وری ایران تکلیف شد.

متن کامل شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت ازاینجا قابل دسترس است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ