کد خبر: ۲۱۲۹۴۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۱۶

جزئیات ۴ هزار ملک مسکونی ۳ بانک بورسی و دولتی اعلام شد
از سوی وزارت اقتصاد:

جزئیات ۴ هزار ملک مسکونی ۳ بانک بورسی و دولتی اعلام شد

وزارت اقتصاد جزئیاتی از چهار هزار ملک مسکونی سه بانک بورسی و دولتی ملت، سپه و مسکن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت اقتصاد با ارائه جزئیات املاک مسکونی خالی سه بانک‌ ملت، سپه و مسکن اعلام کرد: کل املاک مسکونی بانک ملت 726 ملک است که 615 ملک دارای متصرف و تنها 111 ملک فاقد متصرف و خالی محسوب می شود.

مالکیت بانک بر عمده املاک اشاره شده مالکیت قهری و ناشی از اجرای وثیقه تسهیلاتی در قبال مطالبات بوده و هیچ کدام از این املاک توسط بانک خریداری نشده است . فرایند فروش و تملیک (به جهت عدم ایفای بدهی برخی مدیونین و ناچاراً تملیک وثایق و املاک جهت تسویه مطالبات بانک) مستمراً ادامه دارد. این املاک ( حتی متصرف دار) برای فروش هر دو هفته یکبار به مزایده عمومی گذاشته می شود.

همچنین کل املاک با کاربری مسکونی بانک سپه 2658 رقبه است که 1467 ملک مازاد و 1190 رقبه غیر مازاد است. تعداد املاک خالی از سکنه بانک 319 رقبه است که برخی از املاک متعلق به بانک ها و موسسه ادغامی وابسته به نیروهای مسلح بوده که پس از برگزاری مجمع بانک ، نسبت به تعیین تکلیف این املاک از طریق مزایده اقدام خواهد شد.

برخی دیگر از واحدهای مسکونی، تملیکی و از محل پرداخت تسهیلات به مشتریان است و بانک سپه پس از اتمام فرآیند تملیک نسبت به برگزاری مزایده و فروش آنها اقدام می‌کند. سایر املاک نیز واحدهای فوقانی شعب بانک سپه است که عموماً سالیان گذشته و همراه با ملک شعبه خریداری شده که بنا به مسائل امنیتی، حفاظتی و به واسطه قوانین و مقررات مراجع ذیربط ( شهرداری، پلیس پیشگیری و ... ) قابلیت تفکیک از شعبه را نداشته و برای استقرار مامورین و بازرسین بانک در زمان ماموریت مورد استفاده قرار گرفته که به عنوان واحد مسکونی تلقی نمی شود.

در این میان، کل واحدهای با کاربری مسکونی بانک مسکن 735 واحد است که 124 واحد دارای سند مجزا است و 611 واحد دیگر، طبقات فوقانی شعب بانک ها بوده که کل این واحدها جهت استقرار مامورین و همکاران غیر بومی منتقل شده به آن شهر، نگهداری و پشتیبانی شعب و استفاده حسابرسان و بازرسان کاربرد داشته و امکان واگذاری به غیر را ندارد .بر این اساس، بانک مسکن واحد مسکونی خالی از سکنه ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ