کد خبر: ۲۱۳۶۴۹
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۶/۱۰

خروج ۴۰۰ قلم دارو از پوشش بیمه‌های پایه + واکنش سازمان تامین اجتماعی

خروج ۴۰۰ قلم دارو از پوشش بیمه‌های پایه + واکنش سازمان تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری از خروج ۴۰۰ قلم دارو از پوشش بیمه‌های پایه خبر داد اما سازمان تامین اجتماعی این موضوع را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسدی با اشاره به اینکه ۴۰۰ قلم دارو در سال جاری از پوشش بیمه‌های پایه خارج شدند، گفت: برخی داروهای حذف شده از شمول فهرست‌های تحت پوشش بیمه مثل ویتامین و مسکن‌ها بوده که بقای بازنشسته را تضمین و فرد بدون این داروها نمی‌تواند زنده بماند. این داروها تنها برای جوانان جنبه غیر ضروری دارد اما از فهرست حذف شد.

وی افزود: از زمان الکترونیکی شدن نسخه‌ها، مستنداتی نزد بازنشستگان وجود ندارد تا توان شکایت داشته و مبلغ اخذ شده بابت دارو اخذ را اعلام کنند. نامه ای به شورای عالی ارسال و درخواست بررسی شده اما متاسفانه شفاف‌سازی در حوزه دارویی وجود نداشته و در شورای عالی بیمه نماینده نیست.

اسدی درباره برنامه هفتم توسعه و مفاد پیش نویس دولت درباره بازنشستگان هم توضیح داد: اصلاحات درباره سن و سابقه‌ در صندوق‌ها لازم است اما حقوق کارگر شاغل هم صنف نیز باید رعایت شود. بهترین راه عطف به ماسبق نشدن قانون و مشمول قوانین جدید شدن کارگرانی است که از یک زمان مشخص حق بیمه می‌دهند.

براساس این گزارش، سازمان تامین اجتماعی هم در واکنش به این موضوع ، اعلام کرد: هیچ دارویی از پوشش بیمه‌ خارج نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ