کد خبر: ۲۱۴۰۰۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۶/۲۳

تصویب واردات رسمی کالای کولبری و ته‌لنجی برای پنج سال و تا ۵۰۰ تن
توسط مجلس:

تصویب واردات رسمی کالای کولبری و ته‌لنجی برای پنج سال و تا ۵۰۰ تن

امکان واردات رسمی کالای ته لنجی و کولبری و با هدف تقویت معیشت مرزنشینان تا سقف ۵۰۰ تن و به مدت پنج سال از سوی نمایندگان مجلس تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به ماده یک لایحه ساماندهی تجارت مرزی و کولبری همراه با تبصره های مربوطه،  پیشنهادهایی مطرح کردند و در نهایت واردات رسمی کالای ته لنجی و کولبری تا سقف ۵۰۰ تن و به مدت پنج سال تصویب شد.

بر اساس این گزارش، مجلس با پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی مبنی بر اصلاح عبارت ضوابط به آیین نامه در تبصره یک ماده یک لایحه ساماندهی تجارت مرزی موافقت کرد و در عبارت "ضوابط احراز صلاحیت مشمولان، استان ها و شهرستان های مشمول این قانون در چارچوب قوانین و مقررات ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ خواهد شد"، کلمه ضوابط به آیین نامه تغییر یافت.

بر اساس این مصوبه، امکان واردات کالای ته لنجی و کولبری با هدف تقویت معیشت مرزنشینان و شفافیت در واردات کالای مرزی اعم از مرزی و آبی با شناورهای سنتی تا سقف ۵۰۰ تن به مدت پنج سال از زمان ابلاغ قانون فراهم می شود.

در تبصره ۲ این ماده هم ارزش کل کالاهای وارداتی از طریق مرزی معادل ۱۰ درصد کل واردات با مأخذ سال قبل از آن به عنوان سقف واردات تعیین شده بوده و تعیین منشأ ارز هم در این تبصره مورد تأکید است.

همچنین بر اساس این مصوبه از سال پنجم به بعد تولیدکنندگان و اصناف شهرستان های مرزی می توانند از تخفیف ۳۰ درصدی تعرفه و حقوق گمرکی برخوردار شوند اما این تخفیفات صرفا به یک درصد واردات کالاهایی که وارد کشور می شود تعلق می گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ