کد خبر: ۲۱۴۲۳۲
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۷/۳

احتمال بانک آمریکایی از نفت ۱۲۰ دلاری در نیمه دوم سال و شروع رکود

احتمال بانک آمریکایی از نفت ۱۲۰ دلاری در نیمه دوم سال و شروع رکود

بانک جی پی مورگان آمریکا اعلام کرد: احتمال می رود قیمت هر بشکه نفت در نیمه دوم سال جاری به ۱۲۰ دلار برسد که نوعی شوک بوده و قبل از رکود اتفاق می‌افتد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ان آر تی، نظریه پردازان بانک جی پی مورگان اعلام کردند: قیمت نفت طی ماه گذشته 27 درصد افزایش یافته که بیشترین میزان طی 10 ماه گذشته است و در صورت حفظ سطوح قیمت ها، احتمالاً رشد تولید ناخالص داخلی جهانی طی دو تا سه ماه 0.5 درصد کاهش می یابد.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود نفت برنت تا پایان سال به 86 دلار در هر بشکه کاهش یابد اما کارشناسان هشدار دادند اگر عرضه نفت با فشار مداوم مواجه شود، قیمت‌ها افزایش یافته و منجر به کاهش بیشتر تولید ناخالص داخلی جهانی شود. نگرانی از کاهش عرضه هنوز به پایان نرسیده و ممکن است قیمت نفت برنت بیشتر از این جهش کند و به 120 دلار در هر بشکه برسد که به معنای جهش 60 درصدی در نیمه دوم سال است.

قیمت‌های بالا می‌تواند تورم جهانی را تا پایان سال به 6 درصد رسانده و در دو تا سه ماهه آینده 1.3 درصد به تولید ناخالص داخلی جهانی آسیب برساند. جهش تجمعی 60 درصدی قیمت نفت نشان‌دهنده نوعی شوک بوده که معمولاً فقط قبل از رکود اتفاق می‌افتد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ