کد خبر: ۲۱۴۹۷۵
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۸/۱

تقسیط یک ساله بدهی مالیات‌های مستقیم و بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم

تقسیط یک ساله بدهی مالیات‌های مستقیم و بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم

رئیس‌کل سازمان مالیات با صدور بخشنامه‌ای، تفویض اختیار تقسیط بدهی و نحوه بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی را جهت اجرا به ادارات کل مالیاتی سراسر ایران ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدهادی سبحانیان با صدور بخشنامه ۱۹  بندی خطاب به ادارات کل مالیاتی اعلام کرد: در اجرای مواد ۱۶۷ و ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۹۴ ضمن تاکید بر اهمیت وصول نقدی و بموقع مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده و به منظور تکریم مودیان مالیاتی و تسهیل و تسریع در فرایند قطعیت و وصول بدهی مودیان، شرایط و نحوه بخشودگی جرایم قابل بخشش و تقسیط بدهی با رعایت مقررات مواد و سایر مقررات مربوط به مدیران کل، تفویض می شود.

حداکثر تفویض اختیار زمان تقسیط بدهی از تاریخ ابلاغ بدهی قطعی دوره مربوط برای مالیاتهای مستقیم به مدت سه سال و برای مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده یک سال تعیین می‌شود. از طرف دیگر حداکثر تفویض اختیار زمان تقسیط بدهی برای مالیات های ابزاری موضوع قانون مالیاتهای مستقیم یک سال و مالیات و عوارض ابزاری موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده، یک سال صورت می گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ