کد خبر: ۲۱۶۶۱۹
۰:۱ - ۱۴۰۲/۸/۲۵

وزیر صنعت از طرف مردم قیمت خودروهای وارداتی را قابل قبول دانست!

وزیر صنعت از طرف مردم قیمت خودروهای وارداتی را قابل قبول دانست!

وزیر صنعت سقف ۲۰ هزار دلاری برای واردات خودرو را قابل قبول برای متوسط مردم اعلام کرد و از تعرفه ۷۵ درصدی برای واردات خودرو خبر داد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی‌آبادی در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در رابطه با آخرین وضعیت واردات خودروهای کارکرده، اعلام کرد: آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تهیه و برای دولت ارسال و کلیات نیز تصویب شد. تنها بندی در این آئین‌نامه قید شده که بر اساس آن باید کمیته‌ای منشأ ارز را شناسایی کند.

به اعتقاد بانک مرکزی، ممکن است به بازار ارز هجمه وارد و نرخ ارز ترقی کند و این ترقی بر تمام کالاها اثرگذار باشد. بنابراین مقرر شده تا جلسه‌ای با حضور نمایندگان بانک مرکزی، کمیسیون صنایع و معادن مجلس داشته و راهکاری برای آن تعریف شود.

تعرفه ۷۵ درصدی برای واردات خودرو

تعرفه واردات خودروهای برقی، حداقل مقدار ممکن یعنی حدود چهار درصد تصویب شد. البته برای خودروهای هیبرید پلاگین نیز همین حدود تعرفه تعریف شده اما پیشنهاد وزارت این است که برای خودروهای هیبرید تا ۱۵ درصد این تعرفه افزایش یابد. این در حالی است که برای خودروهای دیگر تعرفه‌ها تا ۷۵ درصد هم تعیین شده و جدول این موضوع آماده و در کمیسیون ماده یک تصویب شد.

برای واردات حداقل ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی تا پایان سال جاری تأمین ارز محقق شده و بانک مرکزی نیز با تأمین ارز خودروهای برقی موافقت کرده و مشکل ارزی در این زمینه وجود ندارد. برای خودروهای برقی و نو تاکنون مشکل ارزی نداشته‌ و احتمالا تا پایان سال هم مشکلی نباشد.

تا پایان آذر تکلیف همه متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی، روشن و نحوه دریافت خودروهای آن ها مشخص می‌شود. ضمن اینکه روند واردات خودروهای نو بر اساس برنامه پیش رفته و تداوم خواهد داشت. یک خودروی مورد قبول به لحاظ کیفیت و دارای استاندارد در دنیا از ۵۰۰۰ دلار تا حدود ۶۰ هزار دلار قیمت دارد.

در ایران نیز برای واردت خودروها سقف ۲۰ هزار دلاری در نظر گرفته و سعی شده که خودروهای بالاتر از این قیمت وارد نشود. به نظر این سقف ۲۰ هزار دلاری حد قابل قبول برای متوسط مردم بوده که حدوداً یک میلیارد تومان با نرخ فعلی، ارزش‌گذاری می‌شود.

البته برای خودروهای برقی، مقیاس‌های کمتر تعرفه حداقلی دارند و برای سطوح پایین‌تر درآمدی در نظر گرفته شده که مشتریان با رقم‌های پایین‌تر می‌توانند خودروی مورد نظر را خریداری کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ