کد خبر: ۲۱۷۱۴۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۹/۱۴

موج تازه مجوز افزایش سرمایه سبک و سنگین برای ۱۳ شرکت/ اقدام مثبت سازمان
۲۵ تا ۲۵۵۰ درصد و از سه محل صادر شد:

موج تازه مجوز افزایش سرمایه سبک و سنگین برای ۱۳ شرکت/ اقدام مثبت سازمان

۱۳ شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ۲۵ تا ۲۵۵۰ درصدی را از سه محل گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، 13 شرکت سرمایه گذاری نیرو، فولاد هرمزگان جنوب، غذائی مینو شرق، عمران و توسعه فارس، سپید ماکیان، سیمان اردستان، غلتک سازان سپاهان، لیزینگ ایرانیان، سیمان خاش، بیمه دی، فولاد سپید فراب کویر، صنعتی مینو و کاشی سینا به ترتیب مجوز افزایش 25 تا  2550 درصدی را گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر اساس این گزارش در این میان سازمان بورس در اقدامی مثبت، مجوز افزایش سرمایه 2550 درصدی "سخاش" طی حدود 3 هفته صادر کرد که در نوع خود جالب توجه است.

"ونیرو" سرمایه فعلی را 50 درصد بیشتر می کند و از 1.05 به 1.57 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

سرمایه فعلی "هرمز" با 71 درصد افزایش از 4.9 به 8.4 هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اجرای طرح توسعه صرف می شود.

"غمینو" سرمایه فعلی را از 150 به 270 میلیارد تومان و معادل 80 درصد می رساد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی اعمال می شود.

سرمایه فعلی "ثفارس" از 180 به 405 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی 125 درصدی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

"سپید" سرمایه فعلی را با مجوز افزایش سرمایه 200 درصدی سرمایه اسمی را از 300 به 900 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

همچنین سرمایه فعلی "اردستان" با 100 درصد افزایش از 113.5 به 227 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اجرای طرح احداث نیروگاه برق 10 مگاواتی صرف می شود.

"فسازان" سرمایه فعلی را از 300 به 400 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی 33 درصدی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

سرمایه فعلی "وایران" از 163 به 213 میلیارد تومان معادل 31 درصد افزایش خواهد یافت. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

"سخاش" هم با دریافت مجوز سنگین و 2550 درصدی سرمایه فعلی را از 20 به 530 میلیارد تومان می رساند. 505.5 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی و 4.4 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

سرمایه فعلی "ودی" نیز از 595 به 950 میلیارد تومان معادل 60 درصد بیشتر خواهد شد. 303.5 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سایر اندوخته ها و 51.5 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 950 میلیارد به 2 هزار میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان و بیمه مرکزی نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

در این میان "کویر" با مجوز 40 درصدی، سرمایه فعلی را از 3.7 به 5.2 هزار میلیارد تومان خواهد رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اجرای طرح توسعه اعمال می شود.

سرمایه فعلی "غصینو" از هزار به 1.25 هزار میلیارد تومان معادل 25 درصد افزایش می یاید. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

"کساوه" هم طبق مجوز 189 درصدی، سرمایه فعلی را از 52.9 به 152.9 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ