کد خبر: ۲۱۷۸۴۵
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰

ورود پر ریسک سرمایه‌ گذاران به بخش معدن و فعالیت ۸‌ هزار معدن

ورود پر ریسک سرمایه‌ گذاران به بخش معدن و فعالیت ۸‌ هزار معدن

مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، ضمن اشاره به صدور ۱۲‌هزار پروانه بهره‌برداری از فعال بودن حدود ۸‌ هزار معدن فعال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی حمیدی با اشاره به اینکه ورود پر ریسک سرمایه‌گذاران به بخش معدن و فعالیت ۸‌ هزار معدن در برنامه رادیویی گفت: متقاضیان دارای صلاحیت فنی و مالی می‌‌‌توانند محدوده‌‌‌های معدنی را دریافت و فعالیت اقتصادی داشته باشند. براساس قانون امکاناتی از جمله سوخت یارانه‌‌‌ای و تشویقات در اختیار آنها گذاشته شده و به این منظور باید داده‌‌‌ها را ساماندهی کرد.

وی افزود: بنابراین از طریق مزایده یا بسته سرمایه‌گذاری مردمی‌سازی اقتصاد معدن تقویت شده و از طرفی روندی برای واحدهای فعال در بخش معدن مهیا و زیرساخت مورد نیاز هم از سوی دولت تامین می‌شود. چنین رویه‌‌‌ای موجب اکتشاف و بهره‌برداری از شمار بالایی از معادن کوچک‌ مقیاس و صدور ۱۲‌ هزار پروانه بهره‌برداری شده است.

حمیدی ادامه داد: قطعا بسیاری از این معادن به صنعت ساختمان نزدیک بوده و وابستگی شدیدی به این حوزه دارند و با فعال شدن صنعت ساختمان می‌‌‌توان معادن مورد نظر را نیز فعال و از طرفی کمیته احیا در وزارت صنعت ایجاد و مشکلات معدن‌داران احصا شده و به بهره‌برداران نیز کمک می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ