کد خبر: ۲۱۷۹۰۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

واکنش ایران به آخرین گزارش منفی آژانس از فعالیت های هسته ایی
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد:

واکنش ایران به آخرین گزارش منفی آژانس از فعالیت های هسته ایی

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به آخرین گزارش آژانس اتمی، گفت: انتظار می رود آژانس از سیاست زدگی پرهیز کرده و طبق معاهدات پیش رود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر کنعانی در رابطه با آخرین گزارش آژانس اتمی از فعالیت های هسته ایی که منفی بود با اشاره به اینکه ایران به تمامی تعهدات در چارچوب عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان پایبند بوده و هست، گفت: ایران از زمان امضای برجام در صدر فهرست کشورهایی بوده که بیشترین بازرسی‎های آژانس انرژی اتمی از آن صورت گرفت.

وی افزود: طرح موضوعات و مباحث از این قبیل سازنده نبوده و متناسب با فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و همکاری و پایبندی به همکاری تخصصی و فنی با آژانس نیست. انتظار می‌رود آژانس اقدامات حرفه‌ای را دنبال و از سیاست‌زدگی پرهیز کند و اجازه دهد همکاری‌های سازنده با آژانس به صورت حرفه‌ای، فنی وتخصصی در چارچوب دو موافقتنامه جامع پادمان و معاهده عدم اشاعه و نیز بیانیه‌ای که میان ایران و آژانس تنطیم و منتشر شده، پیش رود.

براساس این گزارش، رافائل گروسی مدیر کل آژانس هفته قبل، اعلام کرد: ایران در هفته‌های اخیر تولید اورانیوم غنی‌شده را افزایش داده و رویه قبلی از اواسط سال 2023 در کاهش تولید این محصول را به پایان رساند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ