کد خبر: ۲۲۰۴۱۸
۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱

مالیات ۱۴۹۰ میلیارد تومانی خانه های تجملی و شناسایی ۱۱۴ هزار واحد

مالیات ۱۴۹۰ میلیارد تومانی خانه های تجملی و شناسایی ۱۱۴ هزار واحد

مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی از محاسبه مالیات ۱۴۹۰ میلیارد تومانی برای دو سال گذشته خانه های تجملی و شناسایی ۱۱۴ هزار واحد مسکونی مجلل در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاهین مستوفی با اشاره به اینکه خانه های دارای ارزش بیش از ۱۰، ۱۵ و ۲۰ میلیارد تومان و بیشتر مشمول مالیات هستند، گفت: ۳۹۰ میلیارد تومان برای عملکرد دو سال قبل و ۱.۱ هزار میلیارد تومان برای عملکرد سال گذشته مالیات بر خانه های مجلل محاسبه شده و وصول این ارقام نیز به اطلاع خواهد رسید. ۱۲.۲ و ۴۰.۵ هزار واحد مسکونی گران قیمت برای عملکرد دو سال پیش اعلام شد.

برای سال جاری هم اطلاعات کامل نشده ولی با همکاری یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه هوش مصنوعی، ۱۱۴ هزار واحد مسکونی شناسایی شد و امید است تا پایان ماه آینده این عدد تکمیل شود.

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ افرادی که ۱۰ سال در یک واحد مسکونی گران قیمت سکونت و یک واحد مسکونی داشته باشند مشمول مالیات نمی شوند. به این معنا که برخی بزرگان و بازنشستگان که یک واحد مسکونی تهیه کرده و بیش از ده سال هم سکونت داشتند مشمول مالیات خانه های تجملی نمی شوند.

مالیات باید با اسناد و مدارک و هزینه وصول مالیات هم کم باشد. یعنی اگر برگه مطالبه برای فردی صادر شود که آن فرد واقعا مالک آن ملک گران قیمت نباشد طبعا مورد اعتراض آن فرد قرار می گیرد و موضوع را در مراجع دادرسی پیگیری خواهد کرد. به همین خاطر تلاش شده تمام ضوابط در مطالبه خانه های گران قیمت انجام شود.

اطلاع رسانی این نوع مالیات هم همچون سایر مالیات ها از طریق پیامک، ابلاغ الکترونیک و هم سایت سازمان مالیات بوده که همه افراد می توانند انواع مالیات هایی که مشمول شدند را در آنجا مشاهده و اگر برای آن ها مالیاتی تعریف شده، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

بر اساس قانون بودجه سال جاری، زمین های دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز و خانه های مجلل که ارزش آنها بیش از ۲۰ میلیارد باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ