کد خبر: ۲۲۰۶۵۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۹

بانک مرکزی بازهم با سیاست‌های ویژه بازار ارز را کنترل خواهد کرد!
رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی:

بانک مرکزی بازهم با سیاست‌های ویژه بازار ارز را کنترل خواهد کرد!

رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی مدعی شد بانک مرکزی با کنترل بازار ارز، موج افزایشی قیمت دلار را تثبیت خواهد کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یوسف حسینی با اشاره به نوسانات اخیر بازار ارز که با صعود دلار به کانال 56 هزار تومانی همراه شده به تسنیم گفت: قیمت دلار طی یکسال گذشته از سوی بانک مرکزی مدیریت شده بود و چندین ماه در کانال 49 و 50 هزار تومان قرار داشت اما طی هفته های گذشته بنا به دلایل مختلفی همچون تنش‌های منطقه‌ و تشدید درگیری‌ها در دریای سرخ، رشد کرد اما باتوجه به سوابق قبلی بار دیگر این موج افزایشی فروکش خواهد کرد.

وی افزود: ذهنیت از بانک مرکزی و به ویژه  رئیس کل به عنوان سکاندار اصلی ترین نهاد پولی و ارزی این است که بتواند دوباره اوضاع را کنترل کند. این ادعا به این دلیل مطرح می‌شود که بانک مرکزی توانست در یکسال گذشته نیز قیمت دلار را تثبیت کند.

حسینی ادامه داد: شرایط سال جاری به هیچ عنوان قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست. جاری انتخابات مجلس پیش رو بوده که قطعا تاثیر زیادی بر شرایط دارد. ضمن اینکه در زمستان گذشته به هیچ عنوان درگیری های منطقه‌ای و داخلی مثل تنش ایران و پاکستان وجود نداشت. به همین دلیل دولت و بانک مرکزی مسئولیت سختی را نسبت به قبل بر عهده دارند اما قطعا اجازه نخواهند داد شرایط بازار ارز برای مدت طولانی دستخوش اتفاقات قرار گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ