کد خبر: ۲۲۱۷۳۵
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰

گزینه

گزینه "عجله دارم" تپسی هم از امروز حذف شد

تاکسی اینترنتی تپسی هم به دنبال دستور سازمان تعزیرات، گزینه "عجله دارم" را از امروز از دسترس کاربران خارج کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت تپسی در پی احضار مدیر عامل توسط سازمان تعزیرات حکومتی و دستور این سازمان از امروز گزینه "عجله دارم" را از دسترس کاربران خارج کرد.

بر اساس این گزارش، گزینه "عجله دارم" با هدف ارائه خدمت به کاربرانی که اولویت آنها نه هزینه سفر بلکه قبول سفر است به خدمات تپسی اضافه شد. این گزینه برای افرادی است که مایلند با افزایش قیمت، شانس قبول سفر از سمت سفیران را افزایش داده و زمان انتظار کمتری را صرف قبول درخواست کنند. پیش از اضافه شدن گزینه "عجله دارم"، بارها کاربران در شبکه‌های اجتماعی اضافه کردن امکانی برای پیشنهاد قیمت بالاتر به سفیر را به تپسی پیشنهاد داده بودند.

تپسی با هدف ارائه خدمات متنوع، در کنار این گزینه، "عجله ندارم" را نیز برای کاربرانی که مایلند در ازای زمان انتظار بیشتر، قیمت کمتری پرداخت کنند به خدمات اضافه کرده است. این گزینه در فاصله کوتاه از رونمایی با استقبال مناسبی مواجه شد.

گزینه‌های مختلف سفر در تپسی از جمله "عجله دارم" با طراحی یکسان به سفیران تپسی نمایش داده می‌شوند. بنابراین سفیران هنگام قبول درخواست‌ ها از انتخاب گزینه "عجله دارم" توسط کاربر اطلاعی ندارند. تپسی در این زمینه همه تلاش را بکار گرفته تا مانع سوء استفاده‌های احتمالی از این گزینه شود.

تنها 10 درصد از کل سفرهای تپسی مربوط به گزینه "عجله دارم" است. سفرهای عادی 70 درصد و سفرهای "عجله ندارم" 20 درصد از سفرهای ناوگان تپسی را تشکیل می‌دهند. فاصله معنادار گزینه عادی نسبت به سایر خدمات و نیز استقبال از گزینه "عجله ندارم"، گواه نگاه تپسی به ارائه خدمات متنوع با در نظر گرفتن نیازهای مختلف کاربران است.

تصور اشتباهی وجود دارد که افزایش قیمت‌ سفرها موجب افزایش درآمد تاکسی‌های آنلاین شده و گزینه‌ای مانند "عجله دارم" با هدف افزایش درآمد به برنامه اضافه شده است. آنچه موجب افزایش درآمد تاکسی‌های آنلاین است، افزایش تعداد سفرها است نه افزایش قیمت. چرا که افزایش قیمت جذابیت سفر را برای کاربر مسافر کاهش داده و باعث کم شدن تعداد سفرها می‌شود. هدف تاکسی‌های آنلاین، ارائه قیمت تعادلی به شکلی است که برای هر دو کاربر مسافر و راننده به صرفه بوده و سبب انجام سفر شود.

تپسی هم‌زمان با غیرفعال شدن گزینه "عجله دارم" به پیگیری‌ها جهت تبیین منطق حاکم بر این خدمت به نهادهای تنظیم‌گر ادامه خواهد داد. امید می رود نتیجه در پایان، دسترسی کاربران به بهترین خدمات در حوزه حمل‌ و‌ نقل درون‌ شهری باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ