کد خبر: ۲۲۲۰۱۳
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۱/۶

تصویب افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌ خدمات بهداشتی در اولین جلسه هیات دولت

تصویب افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌ خدمات بهداشتی در اولین جلسه هیات دولت

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از تصویب افزایش ۵۰ درصدی نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی در اولین جلسه هیات دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا لاری‌پور با اشاره به مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۳ و لزوم تصویب در هیأت دولت به ایسنا، گفت: نرخ جدید تعرفه‌ها با تغییراتی در اولین جلسه هیات وزیران تصویب شد و انتظار می رود از اول فروردین هم اعمال شود.

وی افزود: نرخ ویزیت بر اساس سرجمع تعرفه‌ها حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و نرخ جز فنی و جز حرفه‌ای از گلوبال سرجمع افزایش تعرفه‌ها حدود ۴۰ درصد پیش‌بینی می‌شود تا مراکز درمانی قادر به ادامه حیات حداقلی باشند. رشد برخی اجزا تعرفه‌ای نظیر ویزیت و ... با نرخ تورم، همخوانی دارد. چون در غیر این صورت بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها و ...با آسیب بسیار شدید و خطر تعطیلی بسیاری از مطب‌ها و مراکز درمانی مواجه خواهند شد.

لاری‌پور ادامه داد: به دلیل انجماد تعرفه‌ها در سالیان گذشته، افزایش تعرفه‌ حتی با این مقدار که برای اولین بار رخ داده همچنان تکافوی مراکز درمانی و جامعه پزشکی را نمی‌دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ