کد خبر: ۲۲۲۰۹۳
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۱/۱۱

رشد اقتصادی ایران با ارتباطات محدود امکان پذیر نیست/ تهاتر گران با چین

رشد اقتصادی ایران با ارتباطات محدود امکان پذیر نیست/ تهاتر گران با چین

کارشناس اقتصادی با اعلام گران فروشی محصولات چینی در برابر خرید نفت ارزان ایران،گفت: رشد اقتصادی با ارتباطات محدود امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کامران ندری با اشاره به اینکه راه‌اندازی پرداخت خارج از سوییفت در گروه بریکس موضوع جدیدی نبوده و سال ها نقل و انتقالات مالی ایران خارج از سوییفت بود به ایلنا، اعلام کرد: مشکلی در معاملات ایران با کشورهای گروه بریکس یا شرکت‌های چینی و هندی در پرداخت‌ها و نقل و انتقالات مالی نیست اما فقط به چند کشور آن هم با همراه با افزایش هزینه‌ها محدود شده است.

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده ایران هیچ معامله‌ و مبادلات مالی با غرب ندارد و تنها با چند کشور تجارت و معامله دارد ولی این رویکرد افتخار نیست و نمی‌توان با این ارتباطات محدود انتظار رشد اقتصادی داشت. چرا که یکی از الزامات رشد اقتصادی، تامین منابع ارزان ‌تر از طریق ارتباط با تمام دنیا است.

از سوی دیگر شرکت‌های چینی به دلیل همکاری با شرکت‌های آمریکایی و انجام مراودات مالی از طریق سوییفت با ایران وارد معامله نمی‌شوند بنابراین در معاملات با چین هم محدودیت های وجود دارد. مگر اینکه خط مبادلاتی مستقیم برای ارتباط با ایران با صرف هزینه های سنگین، ایجاد شود. ولی چین نفت ایران را ارزان و کالا ها را با قیمت گران به ایران می‌فروشد.

دولتمردان نمی‌خواهند ببپذیرند که اقتصاد زمانی رشد می‌کند که بتوان با تمام دنیا ارتباط برقرار و از منابع و امکانات با کیفیت ارزان به نفع مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد اما در حال حاضر ایران تمام کالاها و خدمات حتی نقل و انتقالات پول را گران‌تر تهیه می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ