کد خبر: ۲۲۲۱۶۷
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۱۶

لوازم خانگی معروف آمریکایی و حاضر در بورس نیویورک تبدیل به سه شرکت شد

لوازم خانگی معروف آمریکایی و حاضر در بورس نیویورک تبدیل به سه شرکت شد

روند تقسیم شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و حاضر در بورس نیویورک که کمتر از دو دهه پیش با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام جهان بود به سه شرکت مستقل نهایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از آکسیوس، روند تقسیم شرکت آمریکایی جنرال الکتریک که توماس ادیسون مخترع لامپ بنیانگذار آن و کمتر از دو دهه پیش با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام جهان بود به سه شرکت مستقل نهایی شد.

بر اساس این گزارش این در حالی است که شرکت "جی‌ای ورنوا" GE Vernova، شرکت جدیدی که از شرکت جنرال الکتریک بوجود آمده، معاملات در بورس اوراق بهادار نیویورک را دیروز با نماد "GEV" آغاز کرد.

شرکت هوافضای جی‌ای GE Aerospace نیز به عنوان شرکت مستقل راه اندازی می‌شود و با نماد کلاسیک "GE" به داد و ستد خواهد پرداخت. شرکت سوم یعنی شرکت مراقبت‌های بهداشتی جی‌ای GE HealthCare، سال 2023 به یک شرکت مستقل تبدیل شد.

اگرچه برق به این زودی‌ها جایگزین نفت و گاز نخواهد شد اما راه‌اندازی شرکت جی‌ای ورنوا در مقطع حساسی برای انرژی‌های جایگزین و تجدیدپذیر صورت می‌گیرد. تعدادی از پروژه‌های داخلی سازگار با محیط زیست در آمریکا با امضای قانون آب و هوا از سوی جو بایدن در حال حرکت به سمت جلو هستند.

شرکت خدمات مالی مورنینگ استار در تحلیل اخیر اعلام کرد: جی‌ای ورنوا آماده است تا موقعیت برتر را در انحصار چند قطبی کوچک در انتقال انرژی حفظ کند.

ارزش "GEV" حدود 35 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که بسیار کمتر از برآورد 140 میلیارد دلاری برای شرکت هوافضای جی‌ای است. جنرال الکتریک تا پایان روز سه شنبه حدود 191 میلیارد دلار ارزش داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ