کد خبر: ۲۲۲۱۸۱
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۱۸

افزایش یک و ۳۶ درصدی مالیات و نرخ بیمه شخص ثالث محصولات ایران‌ خودرو
به نمایندگی ها ابلاغ شد:

افزایش یک و ۳۶ درصدی مالیات و نرخ بیمه شخص ثالث محصولات ایران‌ خودرو

شرکت ایران خودرو افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و ۳۶ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث سواری و وانت را به نمایندگی ها ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ایران خودرو در بخشنامه‌ای، افزایش نرخ الزامات قانونی در سال جاری را به کلیه نمایندگی‌های مجاز ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، الزامات قانونی در ابتدای هر سال توسط مراجع مربوطه اعلام و بر اساس قوانین تکلیفی توسط شرکت ایران خودرو از خریداران اخذ و به مراجع مربوطه پرداخت می‌شود.

بنابراین طبق ابلاغیه مراجع ذی‌ربط، نرخ جدید بیمه نامه شخص ثالث و مالیات ارزش افزوده اعلام شده و هزینه قابل پرداخت توسط خریداران به شرح ذیل در فاکتور فروش لحاظ خواهد شد.

- مالیات ارزش افزوده خودروهای سواری تولیدی به میزان ۱۰ درصد بهای کارخانه است.

- مالیات ارزش افزوده خودروهای مونتاژی از مجموع بهای کارخانه و معادل ریالی ماده ۱۰ قانون ساماندهی که بخشی از قیمت تمام شده محصول است ۱۰ درصد به عنوان مالیات ارزش افزوده محاسبه می‌شود.

- سایر الزامات قانونی از قبیل مبلغ ثابت شماره گذاری، صدور پلاک، سهم دولت از هوشمندسازی و ... در صورت تغییر نسبت به سال ۱۴۰۲ متعاقباً پس از ابلاغ قانون بودجه سال جاری اطلاع رسانی و در فاکتور فروش لحاظ خواهد شد. ضرورت واریز ما به تفاوت الزامات قانونی تا قبل از حضور فاکتور قبلاً در متن قرارداد مشتری اعلام شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ