کد خبر: ۲۲۲۲۳۴
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۱/۱۹

تنها دلیل گرانی اخیر دلار از نگاه عضوی که منتظر ثبات دلار ۴۶ هزار تومانی بود!

تنها دلیل گرانی اخیر دلار از نگاه عضوی که منتظر ثبات دلار ۴۶ هزار تومانی بود!

عضو اتاق مشترک ایران و عراق که ۷ ماه پیش منتظر ثبات دلار ۴۶ هزار تومانی بود، تنها دلیل گرانی اخیر را اعلام و مدعی تخلیه تدریجی موج هیجانی و کاذب شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رامین پولادرگ که مهر سال گذشته مدعی کاهش و ثابت دلار تا کانال ۴۶ هزار تومان شده بود در واکنش به نوسانات ارزی اخیر که با ورود دلار به کانال 65 هزار تومانی همراه شده به ایسنا، اعلام کرد: بی‌تردید حمله به سفارت ایران در دمشق و نگرانی از احتمال جنگ و حمله تروریستی به حافظان امنیت در سیستان، بهترین بهانه را به دست رسانه‌های معاند و دشمن داد تا بازار ارز را دچار تلاطم و اخلال کنند.

عده‌ای دلال و تروریست اقتصادی، همسو با دشمن بدنبال جوسازی و اختلال بازار ارز هستند. علاوه بر جنگ منطقه‌ای، جنگ بزرگ رسانه‌ای هم وجود دارد و نباید دشمن را در این زمینه دست کم گرفت. رسانه‌های معاند در حال افزایش انتظارات تورمی بوده و از هیچ تلاشی برای ترغیب مردم جهت هجوم به بازار ارز دریغ نمی‌کنند.

افزایش موقتی انتظارات تورمی ناشی ازعوامل غیراقتصادی بوده و افزایش قیمت ارز به هیچ عنوان دلیل و توجیه منطقی اقتصادی ندارد و عامل آن موج هیجانی کاذب و احساسی توسط دلالان و دشمنان است. متاسفانه برخی کارشناسان و منتقدان نیز خواسته یا ناخواسته گرفتار موج تبلیغات دلالان و سوداگران شده‌اند و دلار 80 تا 100 هزار تومانی را پیش‌بینی می‌کنند. در حالی که تنها دلیل افزایش محدود قیمت دلار، اتفاقات سیاسی و منطقه‌ای است که مطمئنا قابل کنترل و فروکش کردن خواهد بود.

بنابراین دلیل افزایش قیمت ارز کاملا سیاسی است و فعلا کار چندانی نمی‌توان انجام داد تا اینکه این موج هیجانی و کاذب به مرور تخلیه شود و بار دیگر آرامش به بازار بازگردد.

بی‌تردید نقش بانک مرکزی نیز در این شرایط بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند همچون سال گذشته به خوبی بازار را مدیریت کند. هر چند که بانک مرکزی به تنهایی قادر به مدیریت تمام و کمال شرایط نیست و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر هم باید پای کار باشند تا از این پیچ سیاسی امنیتی اقتصادی گذر کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ