کد خبر: ۲۲۲۲۵۰
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۰

نخستین خزانه غیر بانکی طلا در بورس کالا آغاز بکار کرد
با حجم موجودی بیش از ۶ تنی:

نخستین خزانه غیر بانکی طلا در بورس کالا آغاز بکار کرد

با آغاز بکار نخستین خزانه غیر بانکی طلا در بازار سرمایه، حجم موجودی طلا در خزانه های بورس کالا از ۶ تن عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نخستین خزانه غیربانکی طلا در بازار سرمایه آغاز بکار کرد تا حجم موجودی طلا در خزانه های بورس کالای ایران از ۶ تن عبور کند.

بر اساس این گزارش، اکنون با فعالیت صندوق های سرمایه گذاری طلا، قراردادهای آتی، آپشن و گواهی سپرده کالایی، زنجیره ای از ابزارهای مالی مبتنی بر طلا در بورس کالا در اختیار سرمایه گذاران قرار دارد و نیم میلیون نفر بطور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق صندوق های طلا در بازار گواهی سپرده شمش طلا مشارکت دارند.

از آغاز این بازار تا کنون حدود ۴.۵ تن طلا به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان در بازار رسمی شمش طلا معامله شده و علاوه بر هموار شدن مسیر رشد تولید و توسعه فعالیت های معادن طلا، بازاری امن برای سرمایه گذاری خرد و بدون وجود ریسک های سنتی بازار طلا برای مردم تشکیل شده است.

محمد حسین رحمتی معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا در این خصوص، گفت: بورس کالا بازار رسمی مبادلات کالا در ایران است که ارزش معاملات سالانه آن حدود ۳۵ میلیارد دلار است. برای بورس کالا افتخاری است که توانسته بازار رسمی طلا را در این بستر ایجاد کند. امروز بازاری رسمی در حوزه طلا وجود  دارد که بازیگران آن به راحتی قادرند به منظور پوشش ریسک، معاملات مشتقه و آپشن را با سررسیدهای متنوع داشته باشند.

وی افزود: مخالفان این بازار کسانی هستند که از رسمی شدن بازار طلا آسیب می بینند. با راه اندازی بازار گواهی شمش طلا، جنب و جوشی در معادن طلا ایجاد شده است. چرا که توانسته اند طلا را در بازاری رسمی به فروش برسانند و فعالیت های معدنی، عملا سودده شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ