کد خبر: ۲۲۲۲۶۳
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۱/۲۰

وعده بهبود نقدشوندگی کارگزاران، اصلاح دستور العمل صدور مجوزها و...
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اعلام کرد:

وعده بهبود نقدشوندگی کارگزاران، اصلاح دستور العمل صدور مجوزها و...

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، وعده بهبود نقدشوندگی شرکت های کارگزاری، مرحله اول بک آفیس، اصلاح دستورالعمل جدید صدور مجوزها داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا ناصرپور در جریان دیدار نوروزی مدیران شرکت های کارگزاری، ارکان و پیشکسوتان بازارسرمایه، اعلام کرد:  سال گذشته 110 شرکت از 117 شرکت کارگزاری قادر به تطبیق سرمایه با مقررات جدید شدند و 18 شرکت جدید هم مجوز موافقت اصولی گرفتند که از این بین 11 شرکت تاسیس و 10 شرکت هم مجوز فعالیت دریافت کردند.

درباره ارتباط مالی بین شرکت های کارگزاری با صندوق توسعه بازار هم تصمیماتی با توجه به بررسی های کانون کارگزاران و بخش بازار، گرفته شده که بزودی اعلام و منجر به بهبود اندک نقدشوندگی شرکت های کارگزاری می شود.

انتهای سال گذشته هم چالشی در مورد  اعتبارات شرکت‌های کارگزاری ایجاد شد. شرکت های کارگزاری در برابر تخصیص اعتبار حدود 42 هزار میلیارد تومانی به مشتریان، حدود 47 هزار میلیارد تومان نیز از وام بانکی گرفته اند و در سال جدید هم تغییر قابل توجهی نسبت به میانگین سال گذشته رخ نخواهد داد اما برخی ملاحظات توسط برخی بانک ها و عمدتا در حوزه نرخ ها مطرح شده است.

در مورد بک آفیس هم با همکاری کانون و بورس ها، تصمیماتی گرفته شده که مرحله اول آن  از شهریور سال جاری اجرا و منجر به رفع برخی ریسک های  صنعت کارگزاری خواهد شد.

برای اصلاح دستورالعمل جدید صدور مجوزها نیز ملاحظاتی از سوی کارگزاران مطرح شده که حتما مورد توجه  قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ