کد خبر: ۲۲۲۲۹۸
۱۰:۴ - ۱۴۰۳/۱/۲۱

مجوز امروز برای فروش سهام پرسپولیس و استقلال و اجبار به واگذاری۸۱ درصدی!
مدیرعامل باشگاه خبر داد:

مجوز امروز برای فروش سهام پرسپولیس و استقلال و اجبار به واگذاری۸۱ درصدی!

مدیرعامل پرسپولیس از صدور مجوز شورای پول و اعتبار برای بنگاه‌داری بانک ها بابت خرید سهام استقلال و پرسپولیس طی امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا درویش در برنامه فوتبال برتر شبکه سه، گفت: وزیر اقتصاد بسیار جدی پیگیر موضوع واگذاری سهام دو باشگاه است. شورای پول و اعتبار، قرار است امروز برای بانک‌ها مجوز بنگاه‌داری و خرید سهام استقلال و پرسپولیس را صادر کند.

وی افزود: شاید دولتمردان و تصمیم‌سازها هنوز دغدغه حل مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس را ندارند. امید می رود طی هفته آینده این مشکل را حل کنند. این وظیفه به هیات مدیره پرسپولیس یا مدیرعامل برنمی گردد. برای آگهی فروش سهام باید ۱۰ روز مهلت تعیین شود که زمان از دست رفت.

شوک دقیقه آخر:  باید ۸۱ درصد واگذار شود

در حالی سازمان خصوصی‌سازی از عرضه بلوک ۵۱ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس و استقلال در فرابورس خبر داده بود که مدیر مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال گفت: تشکیلات کنفدراسیون فوتبال آسیا الزام کرده برای حل مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس، حداقل ۸۱ درصد از سهام یکی از این باشگاه‌ها باید به غیر از دولت واگذار شود.

اینکه فعلا واگذاری سهام یکی از دو تیم کافی است، خبر خوشی به نظر می‌رسد و فشارها را کاهش می‌دهد اما پرسپولیس در صورت خرید ۵۱ درصدی سهام از سوی بانک ملت و هلدینگ‌های تابعه، باز هم نیازمند خریدار ۲۰ درصد دیگر است. چون ۱۰ درصد سهام پرسپولیس سال ۱۴۰۰ در بازار سرمایه عرضه اولیه شد و مردم آن را خریداری کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ