کد خبر: ۲۲۲۶۲۲
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۴

آخرین تحولات بازارجهانی کامودیتی‌ها با تداوم صعود طلا، کاهش نفت و رشد فلزات

آخرین تحولات بازارجهانی کامودیتی‌ها با تداوم صعود طلا، کاهش نفت و رشد فلزات

بازار جهانی کامودیتی ها در هفته گذشته میلادی با ادامه روند صعودی قیمت طلا، کاهش نفت و رشد محصولات پتروشیمی و فلزات همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین وضعیت بازارهای جهانی از جمله قیمت طلا، نفت، روند فلزات پایه و ... از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

براساس این گزارش، طی هفته میلادی گذشته انس طلا رشدی همسو با شاخص دلار همزمان با افت قابل توجه بازارهای رقیب مانند بازار سهام داشت. بطوریکه سرمایه‌گذاران انس طلا را ابزاری جهت پوشش ریسک در نظر گرفتند اما قیمت جهانی نفت به دنبال عدم پاسخگویی به شدت متقابل ایران و اسرائیل و کاهش ریسک فعلی موجود در بازار پس از نوسانات قابل توجه به 87 دلار عقب نشینی کرد.

در این شرایط قیمت متانول چین به دنبال ترس از کاهش عرضه از منطقه خاورمیانه به دلیل ناآرامی‌های سیاسی و مذاکرات ناموفق قیمتی و همچنین عدم توازن عرضه داخلی بیش از حد انتظار پس از مجموعه‌ای از تعطیلی‌های غیرمنتظره کارخانه‌ها افزایش یافت.

از طرفی شرکت متانول کاوه تولیدکننده متانول ایرانی درحال حاضر به دلیل انحراف گاز طبیعی از کارخانه به دلایل نامشخص با ظرفیت 60 درصد کار می کند. در همین حال از دیگرتولیدکنندکان بزرگ غیرایرانی در خاورمیانه نیز شنیده می‌شود دیگر بارگیری متانول در ماه می ندارند. بنابراین قیمت اوره در بازارهای مختلف درحالی که طی هفته گذشته با شیب افت قیمتی کمتر کاهشی بود نهایتا قیمت اوره فوب ایران در 260 دلار بر تن معامله شد و اوره خاورمیانه به محدوده 295-280 دلار در هر تن رسید.

در بازار فلزات هم جو مثبتی پایه حاکم بود. بطوریکه رالی قیمت سنگ آهن و بازگشت آن به 118 دلار بر تن به دنبال بهبود تقاضای بازار چین و افزایش اعتماد به بازار آینده رخ داد. روی هم شاهد شتاب گرفتن روند صعودی و افزایش به سطح قیمتی 2،856 دلار در هر تن تحت تاثیر عرضه پایین سنگ معدن روی بود.

مس نیز شاهد صعود به قیمت 9،886 دلار در هر تن تحت تاثیر کمبود عرضه و بهبود تقاضا فصلی قرار گرفت. آلومینیوم  هم با ادامه روند صعودی و افزایش به بالاترین سطح از ژوئن 2022 مواجه شد که ناشی از اعلام تحریم‌های مشتریک آمریکا و بریتانیا علیه صادرات برخی فلزات اساسی روسیه و ورود آن به بورس فلزات لندن و بورس کالای شیکاگو بود.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir  و mellatbroker.ir مراجعه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ