کد خبر: ۲۸۱۶۳
۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۲/۷

پیش بینی زمان تورم تک رقمی و کاهش نرخ سود بانکی
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اعلام کرد:

پیش بینی زمان تورم تک رقمی و کاهش نرخ سود بانکی

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: تا اواخر تابستان به تورم تک‌رقمی خواهیم رسید و و با این رویه طبیعی است نرخ سود به سمت کاهش حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی دیواندری درباره کاهش نرخ سود بانکی گفت:کاهش نرخ سود بانکی به دلیل کاهش نرخ تورم از سال گذشته آغاز شده و تداوم نیز خواهد داشت، اما اینکه نرخ سود چه زمان و به چه درصدی کاهش پیدا می‌کند، فعلا مشخص نیست؛ زیرا تصمیم خاصی هنوز گرفته نشده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با حضور فعال بانک مرکزی در بازار غیربانکی و کاهش مؤثر نرخ سود بین‌بانکی، زمینه برای کاهش نرخ سود بیش از گذشته فراهم شده است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در پاسخ به این پرسش که با توجه به بالا بودن نرخ بهره در بازار غیرمتشکل آیا امکان کاهش نرخ سود وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: این موضوع تنها مربوط به بازار غیرمتشکل نمی‌شود، در بازار متشکل و غیرمتشکل همیشه تک‌روی‌هایی دیده می‌شود، اما هدف بانک مرکزی این است که آن دسته از مؤسسات و بانک‌هایی را که به دلیل مشکلات ساختاری، توان مدیریت نقدینگی ندارند، از بازار متشکل جدا کند و بازار کنترل شود.

دیواندری با بیان اینکه تا اواخر تابستان به تورم تک‌رقمی خواهیم رسید، گفت: با ادامه این رویه طبیعی است که نرخ سود به سمت کاهش حرکت کند.

وی ادامه داد: دو ضرورت ما را به سمت کاهش نرخ سود می‌کشاند؛ اینکه سپرده‌هایمان نباید در بانک‌ها قفل شود و دیگر اینکه باید به سمت فعالیت‌های مولد، بورس و سایر حوزه‌ها حرکت کند. دیواندری گفت: یکی دیگر از بحث‌ها این است که سپرده‌گذار حس نکند که بانک، صندوقی است که با بالاترین بازدهی سرمایه شخص را حفظ می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ