کد خبر: ۳۱۶۸۰
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۵/۷

قیمت مصوب شکر به ۲۵۲۰ تومان رسید / یک توصیه به احتکارکنندگان
دبیر انجمن قند و شکر:

قیمت مصوب شکر به ۲۵۲۰ تومان رسید / یک توصیه به احتکارکنندگان

دبیر انجمن قند و شکر ضمن توصیه به احتکارکنندگان شکر گفت: قیمت شکر از ۲۳۰۰ تومان مصوب سال گذشته به ۲۵۲۰ تومان در سال جاری افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهمن دانایی با اشاره به ابلاغیه معاونت رئیس‌جمهور در 8 خرداد 95 مبنی بر تعیین قیمت شکر در ابتدای هر سال به فارس گفت: ستاد تنظیم کارگروه بازار مصوب کرد با توجه به اینکه چغندر پاییزه در اردیبهشت و خرداد برداشت می‌شود، قیمت شکر از این پس، در ابتدای هر سال تعیین و مصوب شود.بر این اساس، قیمت شکر از سال 95 در فروردین ماه هر سال تعیین و اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، قیمت مصوب شکر (عرضه درب کارخانه) با 220 تومان افزایش نسبت به سال گذشته از 2300 تومان به 2520 تومان برای سال جاری تعیین شد.البته سال گذشته قیمت خرید شکر از کارخانه‌ها 2530 تومان مصوب شده بود و قیمت عرضه آن به مصرف‌کننده (درب کارخانه) 2300 بود که بر این اساس مقرر شده بود مابه التفاوت آن توسط دولت به کارخانه‌ها پرداخت شود.

دانایی با بیان اینکه هنوز تصمیمی در رابطه با پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شکر در سال جاری به کارخانه‌ها اتخاذ نشده، گفت: کارخانه‌های قند و شکر بابت مابه‌التفاوت قیمت شکر در سال 93 و 94 مبلغ 510 میلیارد تومان از دولت طلب دارند.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بین یک میلیون و 600 هزار تن تا یک میلیون و 700 هزار تن شکر در کشور تولید شود، گفت: برداشت چغندر از 5 شهریورماه آغاز می‌شود.سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تن شکر در کشور تولید شد که نسبت به سال‌های قبل‌تر، از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

دانایی در مورد واردات شکر خام گفت: درحال حاضر چهار کشتی حامل 240 هزار تن شکر خام در بنادر کشور در حال ترخیص و تخلیه بار هستند. تا پایان شهریور هم 430 هزار تن شکر خام وارد می‌شود که 170 هزار تن آن برای تأمین ذخایر استراتژیک و متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران است.

این مقام مسئول تصریح کرد: قطعاً بخشی از شکر وارداتی از سوی شرکت بازرگانی دولتی برای فعال‌سازی کارخانه‌های تصفیه قند و شکر در اختیار کارخانه‌ها قرار می‌گیرد. البته سال گذشته و همچنین اوایل امسال شرکت بازرگانی دولتی، ذخایر استراتژیک شکر خام را به صورت کارمزدی در اختیار این کارخانه‌ها قرار داده است.

دانایی با توصیه به احتکارکنندگان شکر گفت: بهتر است این افراد سودجو هر چه زودتر شکرهای انبارشده را به بازار عرضه کنند، چون با ورود شکر به بازار، به زودی متضرر خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ