کد خبر: ۳۴۲۳۹
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۷/۱۴

۱۲ شرکت متقاضی و دو صنعت جدید بورس/ توضیحی در مورد توقف نماد بانک ها
معاون نظارت بر ناشران شرکت بورس:

۱۲ شرکت متقاضی و دو صنعت جدید بورس/ توضیحی در مورد توقف نماد بانک ها

معاون نظارت بر ناشران شرکت بورس با اعلام توضیحی در مورد توقف نماد بانکها، مپنا و کنتورسازی و آخرین وضعیت اوراق مشارکت ارزی، از بررسی پرونده ۱۲ شرکت متقاضی و حضور دو صنعت جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح‌الله حسینی مقدم با بیان اینکه موضوع برگزاری مجامع بانک‌ها براساس الزامات بانک مرکزی در مورد پذیرش بانک شهر نیز قابل اتکاء خواهد بود به فارس گفت: بازار سهام موضوع برگزاری مجامع بانک‌ها و انتظار برای بازتاب وضعیت در بازار سهام را دیده و تبعات آنرا در نظر گرفته است. به طوری که اگر مدت‌ها قبل انتظار بود که قیمت سهام بانک‌ها از رشد برخوردار شود، اما با درجا زدن مواجه بود، شاید یکی از دلایل آن موضوع مجامع مطابق با الزامات بانک مرکزی بوده است.

وی افزود: 16 درصد ارزش بازار روز بازار سهام بورس متعلق به بانک‌ها بوده و تحلیلگران و سرمایه‌گذاران براساس ملاحظاتی که در مجامع وجود دارد، به بانک‌ها می‌نگرند.

علت توقف مپنا، شیشه و گاز، کنتورسازی و...

این مقام مسئول در مورد علت توقف طولانی مدت نمادهای معاملاتی مپنا، شیشه و گاز، کنتورسازی و دیگر شرکت‌ها، گفت: درباره نماد معاملاتی این ناشران، موضوعات مورد درخواست از سوی سازمان بورس در حال پیگیری است و برخی از این شرکت‌ها باید مجمع را برگزار کنند. علاوه بر ورود سازمان بورس، نهادهای نظارتی دیگری نیز ورود کرده‌اند که باید ابهام‌های آنها برطرف و پس از برگزاری مجمع نسبت به گشایش نماد تصمیم‌گیری شود.

آخرین پذیره نویسی اوراق مشارکت ارزی

حسینی مقدم با اشاره به جلسه اخیر متولیان بورس با بانک مرکزی گفت: به تازگی جلسه‌ای در مورد انتشار و پذیره نویسی اوراق مشارکت ارزی از طریق بورس تهران با معاون ارزی بانک مرکزی برگزار و ابهامات موجود برطرف شد. بزودی در قالب طرح جدیدی از سوی بورس تهران به بانک مرکزی مدلی ارائه خواهد شد که براساس آن تصمیم‌گیری شود.

به گفته وی، طی این دوره زمانی درخواست‌هایی نیز به شرکت بورس ارائه شده تا از این مسیر بتوانند اوراق مشارکت ارزی به منظور تامین مالی ارزی از طریق بورس تهران ارائه شده است.

حسینی مقدم با تاکید بر لزوم اصلاح دستورالعمل هیات پذیرش بورس تهران گفت: به نظر می‌رسد تا 3 ماه آینده این اصلاح صورت گیرد و پس از آن طبق مقررات فرایند پذیرش اوراق مشارکت ارزی انجام خواهد شد.

بررسی پرونده 12 شرکت متقاضی حضور در بورس/حضور دو صنعت جدید

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به اتمام واگذاری سهام شرکت‌های اصل 44 در بورس تهران چه اقدام‌هایی برای پذیرش شرکت‌های خصوصی در بازار سهام صورت گرفته، پاسخ داد: رویکرد چندین ماهه بورس تهران به سمت بازاریابی خصوصی به منظور حضور در بورس سوق یافته و در این زمینه به سراغ هلدینگ‌های و برندهای تجاری معروف روی آورده است.

وی افزود: درحال حاضر 15 پرونده در دستور کار هیات پذیرش قرار دارد که می‌توان به ایرانیان اطلس یا آپ اشاره کرد. تا پایان سال هم پرونده 12 شرکت بزرگ برای معرفی به هیأت پذیرش دنبال خواهد شد. در این بین صنعت هتل سازی در حالی به بورس تهران آمده که به زودی صنعت سلامت و در آینده نزدیک صنعت هواپیمایی به زودی بورسی خواهند شد.

حسینی مقدم با اشاره به درج نماد بورس تهران در تابلوی معاملات بورس ، گفت: ماه آینده جلسه‌ای با حضور طرف آفریقای جنوبی و ایرانی در تهران برای بررسی پذیرش ایرانسل برگزار می‌شود و پس از آن الزامات ورود این اپراتور تلفن همراه در بورس بررسی خواهد شد. امیدواریم با توجه به اینکه این شرکت ذی‌نفعان مختلف و محصولات متعددی در حوزه تلفن همراه کشور دارد، بتواند از مزایای بورس تهران استفاده کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ