کد خبر: ۴۳۹۹۵
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۶

تولید پروپان و بوتان فاز ١٩ پارس جنوبی آغاز شد

تولید پروپان و بوتان فاز ١٩ پارس جنوبی آغاز شد

مجری فاز١٩پارس جنوبی از بهره برداری واحدهای تولید پروپان و بوتان فاز ١٩پارس جنوبی با هدف تکمیل زنجیره ارزش در این فاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شرکت ملی نفت،حمیدرضا مسعودی از بهره برداری واحدهای تولید پروپان و بوتان فاز ١٩پارس جنوبی خبر داد و گفت: ردیف نخست واحدهای ١١٣، ١١٤ و ١١٥ (LPG Treatment) از روز گذشته وارد مدار تولید شده و هم اکنون از هرکدام از این واحدها، ١٤ تن پروپان و ١٤ تن بوتان بر ساعت تولید می شود.

وی افزود: بهره‌برداری زودهنگام از این واحدها موجب شده تا فاز١٩ در چرخه تولید یکی از مهمترین هیدروکربورهای گازی قرار گرفته و گام مهمی در تکمیل زنجیره ارزش در این فاز برداشته شود.

مجری فاز ١٩ پارس جنوبی با اشاره به اینکه فاز ١٩ با توان تولید گاز شیرین به ظرفیت اسمی خود نزدیک می شود، گفت: تا پایان بهمن ماه، ردیف چهارم پالایشگاه این فاز راه‌اندازی شده و به این ترتیب تمامی چهار ردیف شیرین سازی پالایشگاه این فاز توان تولید گاز در سطح تعریف شده را خواهند داشت.

مسعودی با اشاره به اینکه سکوی ١٩A بطور کامل در حال بهره برداری است، گفت: هم اکنون روزانه حدود ١٦ میلیون متر مکعب گاز از این سکو و همچنین ١٤ میلیون متر مکعب گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ در این فاز شیرین سازی و در مجموع روزانه ٢٨ میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری ارسال می شود.

وی به زمان بارگیری و نصب آخرین عرشه فاز ١٩ اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا پایان بهمن ماه ، مراحل بارگیری و حمل سکوی ١٩B به سمت موقعیت مخزن این فاز آغاز شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ