کد خبر: ۴۴۷۳۸
۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۷

زنگنه با واگذاری پالایشگاه فرابورسی مخالفت کرد

زنگنه با واگذاری پالایشگاه فرابورسی مخالفت کرد

وزیر نفت با نحوه واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه که در فرابورس پذیرفته شده ، مخالفت کرد.

 به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بیژن زنگنه ضمن مخالفت با نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه از قصد ارسال نامه به مسئولان مربوطه در این‌ باره خبر داد و به خانه ملت گفت: این نوع برخورد منجر به تعطیلی پالایشگاه می‌شود و وزارت نفت با تعطیلی پالایشگاه مخالف است.

وی در تشریح آخرین وضعیت پرداختی مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی نیز گفت: هیچ رقم جدیدی از بدهی وی به وزارت نفت پرداخت نشده و پرداختی تاکنون کمتر از دو‌ هزار ‌میلیارد تومان است.

براساس این گزارش، سازمان خصوصی سازی تاکنون چندبار اقدام به عرضه بلوک 60 درصدی سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس و نیز از طریق مزایده کرده اما کسی حاضر به خرید آن نشده است.

این بلوک در آخرین عرضه ، شامل 80 میلیون و 927 هزار و 160 سهم بود که به قیمت پایه هر سهم 22 هزار و 183 ریال و ارزش کل پایه 179 عرضه شد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران دارنده 60 درصد سهام شرکت پالایش نفت کرمانشاه است و 40 درصد دیگر سهام این شرکت نیز به سهام عدالت تعلق دارد.

پالایشگاه کرمانشاه در خرداد 92 با نماد معاملاتی "شرمان "در فرابورس پذیرفته و قرار بود با عرضه اولیه بیش از 6 میلیون سهم در 21 مهر92 ، وارد بازار سهام شود اما به دلیل وجود ابهاماتی در صورت های مالی ، انجام نشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ